پورموسوی: تجارب بین‌المللی ارزشمندی به دست آورده‌ایم

پورموسوی: تجارب بین‌المللی ارزشمندی به دست آورده‌ایم

وبسایت رسمی فوتبالی- سیروس پورموسوی، سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران گفت که دو لژیونر از کشورهای آلمان و هلند به این تیم اضافه خواهند شد.

به گزارش فوتبالی به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، سیروس پورموسوی درباره برنامه آماده‌سازی تیم فوتبال جوانان پس از دو مسابقه تدارکاتی برابر اندونزی گفت: سومین سفر برون مرزی را نیز پشت سر گذاشتیم و پس از تورنمنت روسیه و مسابقات کافا، دو بازی تدارکاتی بسیار مفید با تیم اندونزی داشتیم. اردوی بعدی تیم جوانان طبق برنامه از هشتم مهر آغاز می‌شود که انتظار می‌رود تا 14 مهر دنبال شود.

وی ادامه داد: در این اردو بیشتر به دنبال برنامه‌های آمادگی جسمانی و بدنسازی خواهیم بود تا در فاصله حدود یک ماه تا آغاز رقابت‌ها، تیم از این نظر هم در شرایط خوبی قرار بگیرد. همچنین در این اردو احتمالاً دو لژیونر از آلمان و هلند به جمع ما اضافه می‌شوند که فرصت داریم عملکرد آنها را زیر نظر بگیریم و در صورت نیاز از آنها هم استفاده کنیم.

سرمربی تیم جوانان با بیان اینکه تیمش اردوی دیگری در پایان مهر ماه خواهد داشت، تصریح کرد: در این اردو به دنبال انجام بازی‌های تدارکاتی با فاصله یک روز و در واقع شبیه‌سازی مسابقات خواهیم بود تا تیم در شرایط مشابه قرار بگیرد. ترجیح می‌دهیم که در مهر ماه با یک تیم عربی هم بازی کنیم و سایر حریفان هم می‌توانند تیم‌های داخلی و باشگاه‌ها باشند. اردوهای آبان ماه احتمالاً در دو مقطع برگزار می‌شود و در واقع چهار اردوی دیگر تا شروع بازی‌ها (15 آبان) داریم.

پورموسوی با تمجید از فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در مجموع فکر می‌کنم حمایت فدراسیون بسیار خوب بوده است. تیم ما پیش از بازی‌های مرحله مقدماتی، تدارکات خوبی داشته و تجارب بین‌المللی ارزشمندی به دست آورده است.

وی پیرامون سطح فنی و شرایط دو مسابقه برابر اندونزی خاطرنشان کرد: این تیم از نظر فنی فاصله زیادی با ما داشت. با این وجود بازی کردن برابر هواداران اندونزی برای تیم ما اتفاق خوبی بود و تجربه بسیار ارزشمندی به دست آوردیم. هرچند از نظر فنی باید بازی دوم را با اختلاف چهار گل می‌بردیم، اما همین هم یک تجربه بزرگ است و برای تیم ما لازم بود. بچه‌ها یاد گرفتند که ممکن است فاصله فنی شما با حریف زیاد باشد، اما وقتی از موقعیت‌ها استفاده نمی‌کنید، شکست می‌خورید.

9697