ابراهیم قاسمپور: متاسفانه به تیم های پایه و امید اهمیت چندانی داده نمی شود

ابراهیم قاسمپور: متاسفانه به تیم های پایه و امید اهمیت چندانی داده نمی شود

وب سایت رسمی فوتبالی- قاسمپور پیشکسوت و کارشناس فوتبال ایران درباره آخرین وضعیت تیم ملی امید توضیحاتی را در برنامه وقت اضافه رادیو ایران بیان کرد.

به گزارش فوتبالی، ابراهیم قاسمپور پیشکسوت و کارشناس فوتبال ایران با حضور روی خط برنامه وقت اضافه رادیو ایران پاسخگوی سوالات چیا فوادی کارشناس برنامه، پیرامون آخرین وضعیت تیم ملی امید و حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت این تیم بود. او درباره دلایل ناکامی چندین ساله تیم های ملی امید عنوان کرد: عمده ترین دلیل این است که خیلی اهمیت به تیم های پایه داده نمی شود البته ما این مشکل را در رده های باشگاهی نیز داریم. مسئولین بیشتر به فکر جایگاه خودشان هستند و تیم ملی شناسنامه شده است. اگر نتیجه بگیرند زیر آن نتیجه مثبت خودشان را پنهان می کنند و به همین دلیل خیلی به تیم امید اهمیت نمی دهند. در 40 سال اخیر به دلیل همین اهمیت ندادن بوده که ما حتی برای انتخاب سرمربی تیم ملی امید زمان را از دست داده ایم و پس از آن گاها اتفاق افتاده که انتخاب هایمان مناسب نبوده یعنی کسی که در راس کار بوده جایگاه این را نداشته که تیم ملی امید را هدایت کند. مربی ای که انتخاب می شود در اکثر مواقع دانش لازم را ندارد و در نهایت با مشکلات فعلی مواجه خواهیم شد. 

قاسمپور ادامه داد: در گذشته مساله سربازی بازیکنان هم مطرح بوده و اتفاق افتاده بود که 5-6 بازیکن به دلیل سرباز بودن اجازه خروج نداشتند. من اگر الان انتقادی می کنم بحثم آقای مجیدی نیست. خودِ آقای مجیدی تجربه زیادی ندارد. ایشان زمان کوتاهی را در خدمت تیم استقلال بوده و قبل از آن فقط یک دوره ای در اسپانیا دیدند و پس از آن به عنوان دستیار آقای شفر فعالیت کرد. 

وی در ادامه گفت: تجربه نداشتنِ آقای مجیدی می تواند به ما ضربه بزند. ما چرا مربی قوی تر و یا با تجربه تر را برای تیم ملی امید انتخاب نکردیم؟ باید یک سرمربی با تجربه انتخاب می شد و درکنارش فرهاد مجیدی 2-3 سال کار می کرد و پس از آن به عنوان سرمربی انتخاب می شد. در گذشته ما این اشتباهات را با آقای منصوریان و ... انجام دادیم. زمانی آقای دایی را در تیم بزرگسالان آوردیم که تجربه نداشت و مشابه همین اشتباهات در تیم امید را ما در تیم بزرگسال هم انجام دادیم. اکنون پس از چندین سال علی دایی تجربه زیادی کسب کرده و شاید گزینه خوبی برای هدایت تیم ملی امید باشد. متاسفانه تصمیم هایی که فدراسیون فوتبال می گیرد تصمیم های عاقلانه و درستی نیست.

4344