پشت پرده پیروزی تیم ازبکستان در برابر ایران

پشت پرده پیروزی تیم ازبکستان در برابر ایران

وبسایت رسمی فوتبالی- تیم امید ازبکستان در دو دیدار دوستانه ای که در برابر ایران برگزار کرد به دو پیروزی دست یافت تا با روحیه در انتظار شروع بازی های مقدماتی المپیک 2020 توکیو در تایلند باشد.

به گزارش فوتبالی، ازبک ها در هر دو دیدار در برابر ایران با انگیزه بازی کردند. آنها با وجود پیروزی در بازی اول در بازی دوم هم عطش پیروزی داشتند و بعد از زدن گل برتری آنقدر به حملات خود ادامه دادند که در نهایت تعداد گل های خود را به عدد 4 رساندند و البته موقعیت های دیگری هم برای گلزنی نصیب آنها شد.

 

بازی با انگیزه ازبک ها در هر دو بازی در برابر ایران برای خیلی ها مثال زدنی بود و گویی این پیروزی ها رای به صعود ازبک ها به المپیک 2020 توکیو می داد! اما واقعیت این است که انگیزه ازبک ها برای شکست تیم فرهاد مجیدی یک دلیل ویژه داشت. همین تیم در سال 2016 در بحرین و در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های جوانان آسیا در برابر ایران با دو گل شکست خورد و شانس صعود به جام جهانی زیر 20 سال در سال 2017 در کره جنوبی را از دست داد و جوانان ایران بعد از 16 سال راهی جام جهانی شدند. شادی زاید الوصف شاگردان امیر حسین پیروانی بعد از حذف ازبکستان و صعود به جام جهانی حتما در خاطره ازبک ها ماندگار شده بود بطوریکه در سال 2019 و سه سال بعد از این بازی ازبک ها با همه توان بازی کردند تا انتقام شکستی که مانع از حضورشان در جام جهانی شد را بگیرند.

 

اما بعد از سه سال ازبک ها پیشرفت خوبی کرده اند بطوریکه در برابر ایران فوتبال راحتی را به نمایش گذاشتند و در نهایت مزد برتری خود را با دو پیروزی گرفتند و البته این نتایج به سادگی نشان می دهد تیم جوانان ایران راه درستی را طی نکرده است. هر چند در ماه های باقی مانده جای امیدواری وجود دارد که فرهاد مجیدی اشکالات تیم امید را برطرف کند و در نهایت تیم امید یکی از چهار نماینده فوتبال آسیا در المپیک 2020 توکیو باشد.

9697