داور ال کلاسیکوی کله خوکی: یک سیاستمدار قصد داشت وارد زمین شود

داور ال کلاسیکوی کله خوکی: یک سیاستمدار قصد داشت وارد زمین شود

سایت رسمی فوتبالی- لوئیس مدینا کانتالخو یکی از داوران حاضر در بازی بارسلونا- رئال مادرید در فصل 3-2002 بود؛ دیداری که حسابی حساس و سرنوشت ساز شد. همان دیداری که اولین بازگشت لوئیس فیگو به نوکمپ بعد از جدایی اش از بارسا و انتقالش به رئال مادرید بود و با پرتاب سر یک خوک به سمتش حسابی به حاشیه کشیده شد.علاوه بر سر خوک اشیای زیاد دیگری از جمله چند بطری شیشه ای هم به سمت فیگو پرتاب شد که خوشبختانه هیچ یک به او برخورد نکرد ولی همین اتفاقات سبب شد تا بازی برای دقایقی متوقف شود.

به گزارش فوتبالی، حالا مدینا کانتالخو بعد از گذشت سالها در گفتگو با برنامه ال لارگرو، درمورد آن بازی جنجالی اظهارنظرهای جدیدی را برزبان آورده است. او در این باره گفته:« روز کله خوک؟ تصور کنید که رویایتان سوت زدن یک بازی ال کلاسیکو و یک چنین دیداری است. می دانستی که در هفته قبل چه اتفاقاتی افتاده. وقتی وارد زمین شدم، فهمیدم که مشکلاتی ایجاد خواهد شد. در تمرینات وارم آپ کاملا مشخص بود که جو استادیوم متشنج و بیش از حد پرهیجان است. آنقدر در استادیوم سرو صدا بود که در جریان بازی یکی از بازیکنان عصبانی به سمت من دوید و از من خواست یک ضربه خطا که خودم قبل از آن سوت زده بودم را خطا بگیرم. حتی صدای سوت من را هم نشنیده بود.»

اما جنجالها به اینجا ختم نشد و در جریان بازی، یک بطری شیشه ای و کله خوک به داخل زمین پرتاب شد. داور آن بازی جنجالی ادامه داد:« من با کاپیتانهای تیمها صحبت کردم؛ چون اگر این وضعیت ادامه می یافت، بازی می بایست قطع می شد. من هرآنچه که فکر می کردم باید را انجام دادم. با بازیکنان صحبت کردم و به آنها گفتم که بدنهایشان را گرم نگه دارند؛ چون بعد از وقفه ایجاد شده به زمین برمی گردیم. زمانی که با بازیکنان صحبت می کردم، یک نفر تلاش می کرد تا وارد بحث و صحبت ما شود.. که مجبور شدم او را از کنار خودمان دور کنم.اویک چهره سیاسی بود.»

البته این داور اسپانیایی نامی از اینچهره سیاسی نبرد و اعلام کرد که او یک شخص و چهره سرشناس سیاسی نبوده. کانتالخوگفت:« او یک سیاستمدار سرشناس نبودو الان هم دیگر در دنیای سیاست حضور ندارد.»

6363