تلاش سیتی برای تغییر قوانین نقل وانتقالات لیگ برتر

تلاش سیتی برای تغییر قوانین نقل وانتقالات لیگ برتر

سایت رسمی فوتبالی- سران باشگاه منچسترسیتی درنظر دارند تا برای تغییر قوانین بازار نقل و انتقالات در فوتبال انگلیس دست به کار شوند. طبق گزارش منتشره در دیلی میل، سران باشگاه سیتی روز پنجشنبه راهکارهایی را ارائه کرده اند که طبق آن خواهان تغییر زمان اتمام بازار نقل و انتقالات در شرایط خاص شده اند.

به گزارش فوتبالی، امسال بازار نقل و انتقالات تابستانی در لیگ انگلیس در تاریخ 8 آگوست به پایان رسید و این درحالی بود که در سایر لیگهای بزرگ اروپایی، روز پایانی بازار ، روز دوم سپتامبر بود. این بدان معنا بود که تقریبا برای یک ماه، این امکان وجود داشت که باشگاه های انگلیسی تعدادی از بازیکنانشان را از دست بدهند ولی قادر به خرید بازیکن جدید نبودند و این یک امتیاز منفی بزرگ به ویژه در مسیر رقابت با سایر باشگاه های اروپایی به حساب می آید. 

به عنوان مثال اگر پل پوگبا در سه هفته پایانی بازار نقل وانتقالات تابستانی اسپانیا از منچستریونایتد جدا می شد و به رئال می رفت، سران یونایتد نمی توانستند بازیکن جایگزینی به جای پوگبا به خدمت بگیرند. چون با اتمام بازار تابستانی در انگلیس، باشگاه ها می توانند بازیکنانی را به فروش برسانند ولی نمی توانند بازیکن جدیدی را به خدمت بگیرند. همین اوضاع کار را برای برنامه ریزی در باشگاه های انگلیسی و حتی خرید و فروش بازیکنان سخت کرده است.

سران باشگاه سیتی حالا برنامه ای را طرح ریزی کرده اند و آن را برای تائید ارائه داده اند. رای گیری نهایی برای اعمال تغییرات درمورد زمان بازار نقل و انتقالات در لیگ انگلیس در ماه فوریه انجام خواهد شد و طرح سیتی که به رای گیری گذاشته خواهد شد این است که باشگاه های انگلیسی طبق آن قادر خواهند بود که تا پایان ماه آگوست از هر لیگ خارجی، بازیکن به خدمت بگیرند. یعنی  هر تیم لیگ برتری می تواند از هر باشگاه غیرانگلیسی بازیکنان مدنظرش را خریداری کند.

اما خرید بازیکن از لیگ برتر در این بازه زمانی مقدور نخواهد بود. یعنی با اتمام مهلت بازار نقل و انتقالات تابستانی درانگلیس (با شروع فصل جدید رقابتهای لیگ برتر که هرساله زودتر از لیگهای کشورهای اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و آلمان شروع می شود)، دیگر باشگاه های انگلیسی نمی توانند از تیمهای انگلیسی بازیکنی را به خدمت بگیرند ولی می توانند از کشورهای دیگر  بازیکن جذب کنند. بدین ترتیب دو اتفاق رخ خواهد داد:« جذب بازیکنان خارجی بیشتر به لیگ برتر  انگلیس و در عین حال ممانعت از اینکه یک باشگاه انگلیسی بتواند در جریان رقابتهای لیگ برتر از حریف مستقیمش بازیکن بخرد.»

در ماه نوامبر این طرح به بحث گذاشته خواهد شد و رای گیری درمورد آن در ماه فوریه انجام خواهد شد و درصورت کسب اکثریت آرا، تائید و از فصول آینده اجرایی خواهد بود.

6363