بیلد: سه تلاش نافرجام رئال مادرید برای جذب لواندوفسکی

بیلد: سه تلاش نافرجام رئال مادرید برای جذب لواندوفسکی

سایت رسمی فوتبالی- روبرت لواندوفسکی قادر نخواهد بود تا رویایش برای پوشیدن پیراهن رئال مادرید را محقق کند. این ستاره لهستانی اخیرا قراردادش را با بایرن مونیخ تا سال 2023 تمدید کرد و تمام شواهد و قراین حکایت از آن دارد که این آخرین قرارداد بزرگ کارنامه ورزشی لوا خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، البته لواندوفسکی سه بار تا یک قدمی انتقال به رئال مادرید پیش رفته بود و هربار این انتقال به نحوی به بن بست خورده بود. طبق گزارش منتشره در روزنامه بیلد آلمان، سران باشگاه رئال مادرید بارها برای جذب لواندوفسکی ابراز تمایل کرده بودند ولی هر بار با پاسخ منفی بایرنی ها روبرو شدند.

اولین تلاش رئالی ها برای جذب لواندوفسکی در سال 2013 بود. در آن زمان، لوا هنوز در بوروسیا دورتموند بازی می کرد و در شب برد 1-4 تیمش مقابل رئال (دربازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا)، هر4 گل تیمش را به ثمر رساند. درآن زمان فلورنتینو پرز خیلی سریع و بعد از بازگشت به شهر مادرید، با کاپیتان تیم ملی لهستان تماس گرفت تا او را برای پیوستن به رئال متقاعد کند. ولی لواندوفسکی در آن زمان با بایرنی ها توافق کرده بود تا فصل بعد پیراهن باواریایی ها را به تن کند.

دو سال بعد، دیدارهای متعددی میان مدیربرنامه های لواندوفسکی و یکی از مدیران ارشد باشگاه رئال مادرید صورت گرفت. حتی تصاویری از حضور مدیربرنامه های لوا در باشگاه برنابئو هم منتشر شد.ولی این انتقال هم با افزایش چشمگیر دستمزد لواندوفسکی در بایرن، به بن بست خورد. باواریایی ها رقم دستمزد لوا را به سالانه 16 میلیون یورو افزایش دادند تا بار دیگر همه این تلاشها به ناکامی منجر شود.

آخرین باری که رئال مادرید برای خرید لواندوفسکی دست به کار شد در سال 2018 بود. در آن زمان پرز و مدیران رئال براین باور بودند که پتانسیل و قدرت بالای تمام کنندگی لواندوفسکی حسابی به کار تیمشان خواهد آمد. خود لواندوفسکی هم رویای حضور در فوتبال اسپانیا را در سر داشت، او حتی تصمیم گرفت تا با قطع همکاری با مدیربرنامه هایش و به خدمت گرفتن پینی زهاوی که نقش پررنگی درانتقال نیمار به پاری سن ژرمن داشت، رویایش را محقق کند. مدیربرنامه های جدید لواندوفسکی تمام تلاشش را به کار گرفت ولی سران بایرن با قاطعیت تمام اعلام کردند که حاضر به فروش این بازیکن لهستانی نیستند.

اولی هوینس رئیس باشگاه بایرن حتی اعلام کرد که زهاوی بارها درخواست کرده تا با او جلسه بگذارد ولی او به زهاوی گفته که تا قبل از اتمام مهلت بازار نقل و انتقالات حاضر به دیدار با او نیست. زهاوی همچنان بر خواسته اش پافشاری می کرده ولی درنهایت او نیز ناکام ماند و تمام جلسات او با مدیران بایرن درنهایت منتهی به تمدید قرارداد لواندوفسکی و افزایش چشمگیر رقم دستمزدش شد. حالا به نظر می رسد که لواندوفسکی نظرش را عوض کرده:« در فکر ترک بایرن نیستم. تصمیم دارم تا در این تیم بازنشسته شوم.»

روزنامه بیلد در گزارش خود به این نکته اشاره کرده که رئالی ها هرگز پیشنهادی رسمی برای جذب لواندوفسکی ارائه ندادند و رقم دستمزدی که برای او درنظر داشتند را فاش نکردند، چرا که آنها هرگز قصد نداشتند تا ارتباط خوبشان با سران بایرن به تیرگی بگراید. 

6363