چهار اشتباه VAR در چهار هفته اول لیگ برتر

چهار اشتباه VAR در چهار هفته اول لیگ برتر

سایت رسمی فوتبالی – حواشی زیادی درباره VAR در لیگ برتر به وجود آمده است. مایک رایلی، رییس داوران انگلیس گفته که در چهار هفته ابتدایی لیگ برتر، چهار تصمیم اشتباه با VAR گرفته شده است. او البته گفته که اوضاع بهتر خواهد شد.

این فناوری جدید از این فصل به کار گرفته شده است. رایلی می‌گوید: «ما داریم در این مسیر چیزهای زیادی یاد می‌گیریم و داریم مرتبا پیشرفت می‌کنیم. در شش صحنه، VAR به کمک داور آمد و او توانست تصمیم بهتری بگیرد. اما در چهار صحنه، از VAR استفاده نشد که اگر می‌شد، درک بهتری از نقش VAR در فوتبال پیدا می‌کردیم. مساله به ترکیب چند عامل برمی‌گردد. ما مرتبا داریم چیزهای زیادی یاد می‌گیریم. در سه مورد از این چهار صحنه، تلاش شد از VAR استفاده نشود تا جریان بازی متوقف نشود.»

گفته می‌شود چهار صحنه‌ای که رایلی به آنها اشاره کرده به این ترتیب هستند:

گل فابیان شار: گلی که گابریل ژسوس برای منچستر سیتی مقابل تاتنهام زد به دلیل خطای هند آیمریک لاپورت مردود اعلام شد، که این تصمیم با انتقادات شدیدی از VAR همراه بود. اما صحنه مشابهی در بازی نیوکاسل و واتفورد روی داد. آیزاک هایدن سانتر امیل کرافت را با دست زد، و در ادامه شار توپ را وارد دروازه واتفورد کرد و بازی را مساوی کرد.

خطا روی هالر: هالر در برد دو بر صفر وستهم برابر نوریچ گل اول را زد، اما اختلاف دو تیم می‌توانست بیشتر شود. در یک صحنه، به نظر می‌رسید ترایبول روی هالر خطای پنالتی مرتکب شده باشد اما داور خطایی نگرفت.

خطای لرما روی سیلوا: اولین اشتباه فصل در جریان برد سه بر یک منچستر سیتی مقابل بورنموث در 25 آگوست روی داد. لارما در محوطه جریمه پای سیلوا را لگد کرد، اما داور برای سیتی پنالتی نگرفت.

خطای تیلمان: تیلمان در برد سه بر یک لستر سیتی مقابل بورنموث با تکلی خشن مچ پای ویلسون را زد، اما داور حتی ضربه ایستگاهی هم اعلام نکرد، چه برسد به اخراج تیلمان. این هافبک بلژیکی در نهایت یکی از گل‌های لستر را هم به ثمر رساند.

8444