مورینیو: در رئال به من گفتند که بهترین تیم دنیا دارد ما را نابود می‌کند

مورینیو: در رئال به من گفتند که بهترین تیم دنیا دارد ما را نابود می‌کند

سایت رسمی فوتبالی – ژوزه مورینیو گفته که دوران حضورش در رئال مادرید بهترین دوره مربی‌گری او بود.

او در سال‌های 2010 تا 2013 هدایت رئال را به عهده داشت. مورینیو در این مدت لالیگا، جام حذفی، و سوپرجام را یک بار فتح کرد و سرانجام به چلسی رفت.

او با آن که در اینتر و پورتو فاتح لیگ قهرمانان شده می‌گوید: «رئال مادرید بهترین تجربه من بود چون چیزهای زیادی به عنوان مربی و انسان یاد گرفتم، و درس‌های زیادی آموختم. دوران حضور در رئال بهترین خاطره دوران ورزشی من است. واقعا رویایی بود.»

خاطره‌انگیزترین لحظات حضور مورینیو در رئال به نبردهای حساس او مقابل بارسلونا برمی‌گردد. ال‌کلاسیکوهای دوران پپ گواردیولا و ژوزه مورینیو بسیار پرتنش بودند. او می‌گوید: «چیزی که در رئال مادرید از من خواستند سازگار با طبیعت من بود. آنها به من گفتند که بهترین تیم دنیا رقیب ماست، آنها دارند ما را نابود می‌کنند، و ما باید اوضاع را برگردانیم. ما باید جلو بارسلونا را می‌گرفتیم و نمی‌گذاشتیم که ما را خرد کنند، و به همین دلیل بود که فینال مستایا (جام حذفی که رئال با گل کریستیانو رونالدو در وقت اضافه یک بر صفر برنده شد) مهم‌ترین دیدار ما بود. از آن لحظه هیچ چیز مانند قبل نشد. ما فاتح لیگ شدیم، و سوپرجام را فتح کردیم، ولی فینال جام حذفی چیز دیگری بود. با رئال سه بار به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسیدم ولی متاسفانه نتوانستم در این دیدارها پیروز شوم.»

8444