اعتراف عجیب داور اسپانیایی: اگر "وار" بود، بارسا یک قهرمانی بیشتر داشت!

اعتراف عجیب داور اسپانیایی: اگر "وار" بود، بارسا یک قهرمانی بیشتر داشت!

سایت رسمی فوتبالی- متئو لائوس داور سرشناس اسپانیایی در صحبت هایی جالب توجه به مرور خاطرات فصل 14-2013 لالیگا پرداخته است. آنتونیو میگل متئو لائوس داور اهل والنسیا بعد از پنج سال در صحبتهایی به اشتباهی که در فصل 14-2013 لالیگا مرتکب شده بود اعتراف کرده است. در آن فصل این داور اسپانیایی گل لیونل مسی در هفته پایانی رقابتهای لالیگا را مردود اعلام کردو همین اتفاق باعث شد تا جام قهرمانی در آن فصل به اتلتیکومادرید برسد. 

به گزارش فوتبالی، متئو لائوس دراین باره با یادآوری اشتباهش که برای بارسا به قیمت از دست رفتن یک جام تمام شد، گفت:« من از تکنولوژی وار استقبال می کنم چون فقط با بهره گیری از این تکنولوژی می توان درمورد برخی صحنه های بحث برانگیز تصمیم گیری کرد.»

 متئو لائوس با اشاره به اتفاقی که در دقایق پایانی بازی هفته سی و هشتم و پایانی لالیگا در نوکمپ رخ داد و مردود اعلام کردن گل سالم مسی به خاطر آفساید دراین باره توضیحات بیشتری ارائه کرد. اگر آن گل مسی که به اشتباه به خاطر آفساید مردود اعلام شد، پذیرفته می شد، بارسلونا آن فصل لالیگا را با قهرمانی به پایان می برد. اما آقای لائوس به اشتباه آن گل را مردود اعلام کردو درنهایت اتلتیکومادرید قهرمان لالیگا شد. او حالا در گفتگو با رادیو مارکا در این باره شفاف سازی کرده:« در آن زمان برای قابل تشخیص نبود که آیا توپ به خوانفران برخورد کرده یا به سسک فابرگاس. بعد از اتمام بازی، دیگر کاری نمی شد کرد. در صحنه آهسته آن لحظه می شد دید که توپ به کسی برخورد کرده. این از جمله صحنه هایی است که آرزو می کردیم که کاش در آن زمان تکنولوژی وار وجود داشت. حتی همین حالا هم تصاویر واضحی از آن صحنه دردسترس نیست که بتوان قاطعانه گفت که توپ فقط به خوانفران برخورد کرده است.»

همین اشتباه سرنوشت قهرمان آن فصل لالیگا را رقم زد و یکی از اعضای کادر فنی بارسلونا که در آن زمان تاتا مارتینو هدایتش را برعهده داشت در صحبتهایی اعلام کرد که در پایان آن بازی، متئو لائوس داور بازی به رختکن بارسلونا رفته و به خاطر این اشتباه سرنوشت ساز از بارسایی ها عذرخواهی کرده. الویو پائولوروسو دراین باره گفته:« ما در رختکن گریه می کردیم که داور وارد رختکن بارسلونا شد و از ما عذرخواهی کرد.»

6363