مجسمه برنزی زلاتان ماه آینده رونمایی می‌شود

مجسمه برنزی زلاتان ماه آینده رونمایی می‌شود

سایت رسمی فوتبالی - حضور قدرتمند و بدون تکرار زلاتان ابراهیموویچ با رونمایی از مجسمه این بازیکن در مالمو، شهر محل تولدش، در ماه آینده جشن گرفته خواهد شد. 

به گزارش فوتبالی، کاپیتان لس آنجلس گلکسی به عنوان یکی از بهترین مهاجمان دنیا در 20 سال اخیر شناخته می شود و بازی خود را در سال 1999 در مالمو آغاز کرد. مجسمه او که در چند سال اخیر در دست ساخت بوده از جنس برنز است و 2.7 متر ارتفاع و 500 کیلوگرم وزن دارد و هدیه ای به مهاجم 37 ساله سوئدی از سوی اتحادیه فوتبال این کشور است. این مجسمه در میدانی بین ورزشگاه های جدید و قدیم مالمو قرار گرفته و در تاریخ 16 مهر رونمایی خواهد شد. زلاتان ابراهیموویچ درباره این اتفاق گفت: " از این که تصمیم گرفته شد این مجسمه را در مالمو قرار دهند بسیار خوشحال هستم. این از ابتدای این امر آرزوی من بود. آنجا جایی است که همه چیز آغاز شد و جایی است که قلب من نیز قرار دارد. " 

ابراهیموویچ بیش از 400 گل برای بزرگترین باشگاه های جهان مانند آژاکس، یوونتوس، اینتر، بارسلونا، میلان، پاریسن ژرمن و منچستریونایتد به ثمر رسانده و قهرمانی های بسیاری نیز به دست آورده است. او پس از یورو 2016 از تیم ملی سوئد خداحافظی کرد و در مدت حضورش در این تیم 62 گل در 116 مسابقه به ثمر رساند.

1070