همسر مرحوم حجازی: احتمال موفقیت آدم های خوب در فوتبال كم است/ اینفانتینو به من گفت امسال بانوان به ورزشگاه می روند

همسر مرحوم حجازی: احتمال موفقیت آدم های خوب در فوتبال كم است/ اینفانتینو به من گفت امسال بانوان به ورزشگاه می روند

وب سایت رسمی فوتبالی- همسر مرحوم ناصر حجازی گفت: فضای خود فوتبال هر سال در حال بدتر شدن است و احتمال موفقيت آدم های خوب و سالم در اين فوتبال كم است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روزنامه خبر ورزشی، بهناز شفيعی همسر ناصر حجازی تأكيد می كند حضور بانوان در ورزشگاه ها اگر در يكی، دو مورد جای نگرانی داشته باشد از مزايای زياد در داخل و خارج از كشور برخوردار است.

خبر درگذشت دختر طرفدار تيم استقلال را شنيديد؟
بله و ناراحت شدم. چرا بايد يك جوان دست به خودسوزی بزند؟ همه می دانيم با موافقت دولت زيرساخت ها برای حضور بانوان در ورزشگاه ها در حال فراهم شدن است.

از كجا شنيديد؟
چند ماه قبل كه اينفانتينو به ايران آمده بود مراسمی برگزار شد و بنده هم دعوت بودم و رئيس فيفا پيراهن شماره يك را كه نام ناصر حجازی رويش حك شده بود به من اهدا كرد و درباره حضور خانم ها در استاديوم كمی صحبت كرديم.

از آنجا كه شما در اوايل دهه 5۰ در رشته زبان انگليسی فوق ليسانس گرفته ايد، مسلما بدون واسطه با رئيس فيفا صحبت كرديد. خاطرتان هست دقيقا چه گفت؟
دقيق يادم نيست ولی گفت امسال بانوان در ايران به ورزشگاه می روند. فكر كنم اينفانتينو با شخص رئيس جمهور هم ملاقات كرده و گفت وگو داشت. به هر حال اين اتفاق خوبی است. برای ايران خيلی مثبت است. آقايان تصميم گرفته اند بانوان ورزشگاه نروند. اين در نهايت به ضرر خود آقايان است چون اين سؤال ايجاد می شود مگر خودشان درباره حضور بانوان در استاديوم ها چه فكری می كنند كه تصور دارند صلاح نيست خانم ها به ورزشگاه بروند؟ بايد يادمان باشد حرمت بانوان چقدر بالاست. مگر پيامبر نگفت از دامن زن، مرد به معراج می رسد؟

خود شما در جوانی به ورزشگاه می رفتيد، خاطره ای داريد؟
من برای ديدن همه بازی های ناصر به ورزشگاه امجديه و آزادی می رفتم و آقايان با ديدن خانم ها حتی ديگر با هم شوخی هم نمی كردند چه رسد به اين كه بخواهند حرف بد بزنند. الان كه حتی در عربستان، عراق و افغانستان بانوان به ورزشگاه می روند برای كشور ما كه از نظر تاريخی، فرهنگی و همه جوره از آنها غنی تر و پيشرفته تر است خوب نيست بانوان اجازه حضور در ورزشگاه را نداشته باشند.

2 بازی استقلال در ليگ برتر را ديده ايد؟
از شرايط بی خبر نبوده و نيستم.

به آينده اين تيم با استراماچونی اميدوار هستيد؟
تغييرات زياد بوده و هماهنگ شدن نفرات و اجرايی شدن خواسته های سرمربی سخت و زمان بر است. در كل فضای خود فوتبال هر سال در حال بدتر شدن است و احتمال موفقيت آدم های خوب و سالم در اين فوتبال كم است.

آدم های خوب و سالم از ديدگاه شما چه كسانی هستند؟
من همين الان اسم به ذهنم خطور كرد ولی اگر اسم 2 نفر را ببرم اين تصور به وجود می آيد كه از نظرم بقيه خوب نيستند و اين جوری سوءتفاهم ايجاد می شود.

هنوز استقلال را دوست داريد و استقلالی محسوب می شويد؟
من از روزی كه با ناصر حجازی آشنا شدم طرفدار استقلال شدم، پسرم نيز از كودكی طرفدار همين تيم بود. من همواره استقلالی بوده و هستم و حتی در زمانی كه بدخواهان ناصر در اين تيم حضور داشتند، من به خاطر دل خودم و هواداران دوست داشتم استقلال موفق باشد.

4344