لیتوانی 1- 5 پرتغال؛ پوکر مرد تاریخ ساز اروپا

لیتوانی 1- 5 پرتغال؛ پوکر مرد تاریخ ساز اروپا

سایت رسمی فوتبالی- تیم ملی پرتغال موفق شد تا دردیداری خارج از خانه درمرحله مقدماتی یورو 2020 به پیروزی قاطعی دست بیابد و با نتیجه 1-5 لیتوانی را از پیش رو برداشت.

به گزارش فوتبالی، کریس رونالدو ستاره پرتغالی ها دراین بازی 4 گل از 5 گل تیمش را به ثمر رساند تا ثابت کند که هنوز فاصله زیادی با دوران افول دارد و دوباره تاریخ ساز شد؛  تیم ملی پرتغال از همان لحظات ابتدایی مسابقه کاملا بر توپ و میدان تسلط داشت؛ هرچند که در دقایقی در نیمه اول کار برایشان گره خورد. اما آنها با پیروزی مقابل لیتوانی در شهر ویلنیوس، وقفه اخیر بازیهای ملی را با کسب دو برد به پایان بردند؛ چرا که روز شنبه هم در بلگراد مقابل صربستان به بردی ارزشمند دست یافته بودند.

کریس رونالدو هم بعد از گلزنی مقابل صربستان در این بازی هم خوش درخشید و با زدن 4 گل از 5 گل پرتغال نقش تعین کننده ای در برد تیم ملی کشورش مقابل لیتوانی داشت. در دقیقه 5 بازی، خطای هند مدافع لیتوانی در مقابل حرکت تهاجمی ژائو فلیکس باعث شد تا داور یک ضربه پنالتی به نفع پرتغال اعلام کند. کریس پشت این ضربه قرار گرفت و آن را تبدیل به گل کرد تا پرتغال خیلی سریع از حریفش پیش بیفتد. البته لیتوانی هم در دقیقه 27 از روی یک ارسال کرنر و با ضربه سر زیبای آندریوس کویسیوس، گل خورده را جبران کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.آنها برای دقایقی خطرناک نشان دادندو چند موقعیت روی دروازه روی پاتریشیو خلق کردند. ولی با گذشت دقایق حملاتشان فروکش کرد.

در دقایق باقی مانده نیمه اول، پرتغالی ها در تلاش برای زدن گلهای بیشتر بودند و برناردو سیلوا و برونو فرناندز دو موقعیت خوب گلزنی را از دست دادند و نیمه اول با تساوی 1-1 دو تیم به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم، کار حمله برای پرتغالی ها سخت شد؛ چون ضربات بازیکنان پرتغال کم دقت زده می شد و لیتوانی هم بهتر دفاع میکرد و حتی چندین حمله خوب را هم ترتیب داد. اما دوباره موتور گلزنی رونالدو روشن شد و کریس در دقایق 61 و64 دوبار دیگر برای تیمش گلزنی کرد تا هت تریی تماشایی را به نام خودش ثبت کند. همین دو گل کار لیتوانی را تمام کرد و آنها عملا مقابل کریس و یارانش تسلیم شدند. همین باعث شد تا کریس دردقیقه 75 برای چهارمین بار و بابهره گیری از پاس برناردو سیلوا دروازه لیتوانی را باز کند.

کریس رونالدو در دقیقه 79 تعویض شد و میان تشویقهای هواداران لیتوانی زمین را ترک کرد و جایش را به گوئدس داد. در نهایت ویلیام کاروالیو تیر خلاص را در دقیقه 91 بازی به لیتوانی زد و توانست گل پنجم پرتغالی ها را به ثمر برساند.

با این برد و با توجه به باخت لوگزامبورگ، تیم پرتغال جایگاهش در رده دوم گروه بی را حفظ کرد و لیتوانی که حذفش قطعی است، در قعر جدول قرار گرفت. بازیهای بعدی تیم ملی پرتغال درمرحله مقدماتی یورو 2020 مقابل تیمهای لوگزامبورگ و اوکراین و در اواسط ماه اکتبر برگزار خواهد شد.

در دیگر بازی این گروه، صربستان موفق شد تا با نتیجه 1-3 لوگزامبورگ را شکست دهد

6363