اتفاقی نادر: بازگشت سرمربی بوسنی دو روز بعد از استعفا!

اتفاقی نادر: بازگشت سرمربی بوسنی دو روز بعد از استعفا!

سایت رسمی فوتبالی- بعد از باخت 2-4 تیم ملی بوسنی و هرزگووین مقابل ارمنستان بود که روبرت پروسینچکی سرمربی تیم ملی بوسنی از سمت خود استعفا داد. اما حالا و با گذشت تنها 2 روز بعد از این استعفا، او به سمتش بازگشته و با انتشار پستی اعلام کرده که بوسنی را در مسیر رسیدن به یورو 2020 همراهی خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، دربازی یکشنبه شب دو تیم بوسنی و هرزگووین و ارمنستان بود که بوسنی در ایروان با نتیجه 2-4 مقابل ارمنستان تن به شکست داد و بدین ترتیب بوسنی با کسب 7 امتیاز از شش بازی در رده چهارم جدول گروه جی قرار گرفت.پس ازاین باخت بود که روبرت پروسینچکی، سرمربی بوسنی از سمتش استعفا داد اما درنهایت و تنها 2 روز بعد از استعفا به پست خود بازگشت.

در بیانیه ای که روز سه شنبه توسط فدراسیون فوتبال بوسنی منتشر شد می خوانیم:« با در نظر داشتن شرایط و کارهای درجریان و البته شرایط فعلی و بحثهای موجود، به این جمع بندی رسیدیم تا از روبرت پروسینچکی تا پایان بازیهای مقدماتی یورو 2020 به طور تمام و کمال حمایت کنیم، دقیقا طبق همان چیزی که در قرارداد به امضا رسانده ایم. با قاطعیت می گوئیم که تغییر سرمربی دراین شرایط، تاثیر مثبتی نخواهدداشت و این درحالی است که تیم ما هنوز شانس صعود از این مرحله به دور بعد را دارد.»

 بوسنی برای صعود به یورو 2020 باید کارش دراین مرحله را در جمع دو تیم برتر گروهش به پایان ببرد. آنها در ماه آینده میلادی باید مقابل فنلاندکه تیم دوم گروه است و یونان که تیم پنجم گروه است به میدان بروند.

پروسینچکی در ژانویه 2018 هدایت تیم لی بوسنی را در دست گرفت و شروع خوبی با این تیم داشت. این سرمربی 50 ساله رکورد 8 بازی بدون باخت را روی نیمکت سرمربی بوسنی به نام خودش به ثبت رساند وتیمش در رقابتهای گروهی لیگ ملتهای اروپا در صدر جدول قرار گرفت و توانست تا سهمیه حضور در لیگ آ این رقابتها برای فصل 21-2020 را کسب کند. اما دررقابتهای مرحله مقدماتی یورو2020 اوضاع برای بوسنی به صورت متفاوتی رقم خورد و تیم پروسینچکی بعد از برد دراولین بازی مقابل ارمنستان به دردسرهای زیادی خورد.

آنها تنها در یکی از پنج بازی شان درمرحله گروهی به پیروزی رسیدند و سه باخت داشتند و به نظر می رسید که شکست مقابل ارمنستان در بازی برگشت گروهی، به منزله پایان کار بوسنی با پروسینچکی باشد و او در پایان بازی از سمتش استعفا داد و در گفتگو با خبرنگاران گفت:« من با همه صحبت کردم و دیگر سرمربی تیم نخواهم بود. من استفعا دادم. وقتی هدایت بونسی را در دست گرفتم فکرمی کردم که می توانیم به یورو برسیم. ولی ما موفق نبودیم و جانشین من زمان کافی برای آماده کردن تیم برای رقابتهای لیگ ملتهای اروپا خواهد داشت. من دیگر سرمربی تیم نخواهم بود.»

اما حالا انتظار می رود که داستان جدایی او از تیم ملی بوسنی بعد از تنها 2 روز به سر آمده و خود پروسینچکی تیم ملی بوسنی را برای مصافهای پیش رو مقابل فنلاند و یونان آماده خواهد کرد.

6363