نصرتی: تیم ملی کشورمان مستحق برد برابر هنگ کنگ بود/ ملی پوشان برابر تیم ملی عراق، محک جدی می‌خورند

نصرتی: تیم ملی کشورمان مستحق برد برابر هنگ کنگ بود/ ملی پوشان برابر تیم ملی عراق، محک جدی می‌خورند

وب سایت رسمی فوتبالی- بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: تیم ملی فوتبال کشورمان استحقاق پیروزی برابر تیم ملی هنگ کنگ را داشت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد نصرتی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران، درباره پیروزی شاگردان ویلموتس برابر تیم ملی هنگ کنگ اظهار کرد: تیم ملی فوتبال کشورمان مستحق برد در این بازی بود چرا که بازیکنان باکیفیتی در هر پست داریم که مسلط بر بازی بودند و گام اول را محکم برداشتیم.  

او ادامه داد: تیم ملی کشورمان در رنکینگ اول آسیاست و توقع از تیم ملی همین است که برابر تیم‌های همانند هنگ کنگ پیروز شود. به هر حال تیم هنگ کنگ آن قدر قدرتمند نبود که بخواهد برای تیم ملی دردسرساز شود. البته مدیران فوتبال هنگ کنگ قصد دارند  از بازیکنان دورگه بیشتر استفاده کنند تا سطح فوتبال خود را بالا ببرند.  

نصرتی بیان کرد: به نظرم ویلموتس در این بازی درایت خود را نشان داد و از سردار آزمون به نحو احسن بازی گرفت. تیم هنگ کنگ با لایه‌های فشرده دفاعی بازی می‌کرد تا بتواند از ضد حملات استفاده کند به همین علت ویلموتس از انصاری فرد به عنوان مهاجم هدف در این بازی بهره برد و آزمون یک خط عقب‌تر وظیفه توپ گیری از مدافعان و هافبک‌های تیم ملی را داشت و به مهاجمان در زمان حمله اضافه می‌شود که این بازیکن هم گل زد و هم پاس گل داد. آزمون در سال‌های گذشته به عنوان مهاجم نوک بازی می‌کرد، اما اکنون این بازیکن کمی عقب‌تر قرار می‌گیرد و آزادتر بازی می‌کند.  

بازیکن سابق تیم ملی درباره اینکه بازی تیم ملی نسبت به دوران کی روش تغییر کرده است، گفت: طبیعی است که نحوه بازی تیم ملی نسبت به قبل تغییر کرده است. همچنین کی روش توانست یک رقابت سالم بین بازیکنان ایجاد کند و بازیکنان باکیفیتی به تیم ملی معرفی کند که اکنون کمک حال ویلموتس هستند. علاوه بر این ما در رنکینگ اول آسیا هستیم و باید در تقابل با تیم‌های آسیایی بهتر باشیم و تفکرات خود را در بازی با تیم‌های اروپایی باید تغییر بدهیم. رقابت جدی تیم ملی برابر تیم‌های ملی ژاپن، کره جنوبی و استرالیا است و مقابل بقیه تیم‌های آسیایی مشکلی نداریم.  

نصرتی درباره حریفان ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار کرد: به نظرم تیم ملی تا حدودی برابر تیم ملی عراق کار سختی پیش رو دارد چرا که این تیم رقیب سنتی ماست و سبک و سیاق بازی کردنش نزدیک به فوتبال کشورمان است و ملی پوشان در این بازی محک جدی می‌خورند. همچنین فکر نکنم تیم ملی برابر کامبوج با مشکل مواجه شود چرا که از شرایط میزبانی استفاده می‌کند و قوی تر از حریفش است.  

بازیکن سابق تیم ملی درباره پیش بینی اش از وضعیت تیم ملی کشورمان گفت: به طور حتم تیم ملی کشورمان از مرحله اول مقدماتی جام جهانی صعود می‌کند و کار تیم ملی فوتبال در دوره بعد سخت می‌شود.  

4344