راموس: اگر کاناوارو توپ طلا را برده، من چرا نبرم؟

راموس: اگر کاناوارو توپ طلا را برده، من چرا نبرم؟

سایت رسمی فوتبالی- سرخیو راموس کاپیتان باتجربه رئال مادرید و ستاره تیم ملی اسپانیا در کنفرانس خبری ویژه ای همراه با جورجیا براون، مدیر بخش اروپایی برند آمازون شرکت کرد و در مورد مسائل مختلفی به صحبت پرداخت. دراینجا می توانید گزیده ای از صحبتهای راموس را مطالعه کنید:

*از علایق و زندگی شخصی ات بگو

عشق به موسیقی، خانواده و اسب سواری: من همیشه سعی کرده ام که در سالهای اخیر حریم خصوصی زندگی ام را حفظ کنم ولی در لحظات مهمی از کارنامه ورزشی و زندگی ام ، خوب است که افراد بیشتر از من بدانند. شاید این مسائل برای افراد جذاب باشد. حضور در رئال مادرید در سالهای اخیر باعث رشد مثبت من شده است؛ نکات زیادی یادگرفته ام. حالا با همکاری آمازون درحال ساخت مستندی هستیم که در آن از زندگی شخصی ام بیشتر تعریف خواهم کرد. حالا چندین دوربین در خانه ما نصب شده است؛ حتی در آشپزخانه مان هم دوربین نصب شده تا زندگی شخصی مان را به تصویر بکشیم. ما با تیمی حرفه ای مشغول به کار هستیم. من و پیلار به این شرایط عادت داریم ولی بچه ها بیشتر سورپرایز می شوند. 

*ازلحظات سخت حذف مقابل آژاکس در رقابتهای فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا بگو؛ بعد از دریافت کارت زردی که داوطلبانه به استقبالش رفته بودی.

صحبت از کارت زرد من بود و وقتی در لیگ قهرمانان اروپا حذف شدیم، بحث حسابی داغ شد. ولی نباید دیگر به این موضوع پرداخت. کسی فکرش را هم نمی کرد که رئال در آن بازی مغلوب و حذف شود. اتفاق دلنشینی برای هیچ کسی نبود. لحظات خیلی بدی بود ولی همیشه همه چیز کامل و ایده آل نیست و همیشه همه چیز خوب پیش نمی رود.

*این روزها احتمال زیادی وجود دارد تا توپ طلای امسال به فن دایک برسد. به نظرت عادلانه است؟ با درنظر داشتن اینکه تو هرگزبه فتح توپ طلا نزدیک هم نشده ای

ارزش گذاری و ارزیابی این جوایز فردی خیلی سخت است. فن دایک مدافع بزرگی است و فصل خیلی خوبی را پشت سرگذاشته. ارزشهای بالایی دارد. همیشه صحبت از کریس رونالدو و مسی است ولی حالا گویا فضا باز شده و اینکه بازیکنان دیگری بتوانند این جوایز را فتح کنند، خیلی خوشحال کننده است. درست است که در فوتبال اسپانیا و در دوره و زمانه اخیر، بازیکنانی بازنشسته شدند که حتی یک توپ طلا هم فتح نکردند و این تو را به فکر فرو می برد. فوتبال یک ورزش گروهی است و ارزیابی و ارزش گذاری آن به صورت شخصی خیلی سخت است. به نظرم اگر یک مدافع فوق العاده بتواند توپ طلا را ببرد، باید به او تبریک گفت؛ چون فصل فوق العاده ای را پشت سرگذاشته.

*کدام رویایت هنوز محقق نشده؟ یک قهرمانی اروپایی دیگر؟ یک جام جهانی؟ یک توپ طلا؟

تمام اینهایی که گفتید تا زمانی که ممکن باشند، برایم مثل یک رویا هستند. من هرگز دست از رویاپردازی نمی کشم و خوشحال می شوم که دوباره با رئال قهرمان اروپا شوم و پنجمین لیگ قهرمانان اروپا را فتح کنم؛ درعین حال موفقیت با تیم ملی اسپانیا در جام جهانی یا یورو هم یک اتفاق بی نظیر خواهد بود. توپ طلا..نمی دانم که به آن نزدیک شده ام یا نه. ولی اگر کاناوارو روزی توپ طلا را فتح کرد، چرا من نتوانم به آن برسم؟ باید انگیزه هایم را حفظ کنم تا تمام این اتفاقات برایم رخ دهد. زمانی که بدنم دیگر توان رقابت کردن نداشتهب اشد، به خداحافظی فکر خواهم کرد ولی الان فکر می کنم که هنوز چند سال دیگر می توانم بازی کنم.

6363