سوژه روز: زور فوتبال به تلویزیون نمی‌رسد

سوژه روز: زور فوتبال به تلویزیون نمی‌رسد

وبسایت رسمی فوتبالی - بخشهای مهم گزارش روزنامه ایران ورزشی درباره ماجرای حق پخش رقابتهای فوتبال را برایتان انتخاب کردیم:

* مدیران فوتبال ایران در ماه‌ها و سال‌های گذشته تأکید داشته‌اند که رسانه ملی از پخش مسابقات فوتبال و تولید برنامه‌های متنوع محتوایی مربوط به بازی‌های ملی، باشگاهی، فوتسال و فوتبال ساحلی  و تبلیغات بازرگانی و قرارداد با اسپانسرها، بیش از 1200 میلیارد تومان در هر سال درآمد کسب می‌کند که یک ریال آن هم به فوتبال نمی‌رسد. این در حالی است که تنها درآمد مهم فوتبال کشور،‌ از قرارداد تبلیغات محیطی است که رقم آن در هر سال به زور به 60 تا 70 میلیارد تومان می‌رسد. در واقع فوتبالی‌ها برای اینکه این قرارداد را از دست ندهند،‌ چاره‌ای ندارند که مقابل رسانه ملی کوتاه بیایند و دل به توافقی ببندند که معلوم نیست چه زمانی حاصل می‌شود.   

*  مسئولان رسانه ملی به فوتبالی‌ها گفته‌اند که بدون اینکه سهمی از قرارداد تبلیغات محیطی فوتبال ببرند،‌ با پخش مسابقات به صورت رایگان، فوتبال را به درآمدی چند ده میلیاردی می‌رسانند. 

* آخرین پیشنهاد فوتبالی‌ها به تلویزیون این بوده که بخشی از درآمد تلویزیون از آگهی و قرارداد با اسپانسرهای در قبل،‌ حین و بعد از مسابقات به فوتبال برسد که رسانه ملی زیر بار این توافق هم نرفته است. 

* یکی از مدیران ارشد فوتبال ایران کدرباره سرنوشت پرونده حق پخش تلویزیونی می‌گوید: « ما در این سال‌ها از ترس از دست دادن 60 تا 70 میلیارد قرارداد تبلیغات محیطی ناچار شده‌ایم که مقابل صداوسیما کوتاه بیاییم. ولی اگر الان همه با هم متحد شویم و جلوی پخش مسابقات را بگیریم و نسبت به درآمدهای صداوسیما از فوتبال در دادگاه طرح دعوی کنیم و تحت هیچ شرایطی کوتاه نیاییم،‌ بالاخره آنها مجبور می‌شوند که کوتاه بیایند. شاید فوتبال متوجه ضرر 60-70 میلیاردی شود اما صداوسیما با اتحاد جامعه فوتبال بیش از 1200 میلیارد تومان ضرر می‌کند! حقیقت را بخواهید زور ما به رسانه ملی نمی‌رسد و آنها هم حاضر نیستند پول برای حق پخش بدهند "

1984