درودگر: توپ های لیگ برتر هیچ مشکلی نداشتند/ البسه تیم ملی تا پایان جام ملت های 2023 چین رایگان است

درودگر: توپ های لیگ برتر هیچ مشکلی نداشتند/ البسه تیم ملی تا پایان جام ملت های 2023 چین رایگان است

وب سایت رسمی فوتبالی- صادق درودگر درباره کیفیت توپ های لیگ برتر و احتمال تغییر آنها توضیحاتی داد.

به گزارش فوتبالی، صادق درودگر رییس کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال در خصوص توپ های استفاده شده در لیگ برتر در برنامه وقت اضافه رادیو ایران توضیحاتی داد.

وی درباره احتمال تغییر توپ های لیگ برتر گفت: دلیلی برای تغییر این توپ ها وجود ندارد چرا که ما از فیفا استعلام کردیم و آنها به ما گفتند که همه استانداردهای لازم را برای برگزاری رقابت های لیگ اروپا هم دارا است و تمام مشخصات توپ به طور کامل تایید شده است.

او ادامه داد: در دانشگاه علوم و تحقیقات تست هایی از این توپ گرفته شده که هیچ مرجعی برای استاندارد سازی توپ نیست و یک کارگاه آموزشی بوده است. ما فیلم تست این کارگاه را برای آلمان ارسال کردیم و آنها به این تست خندیدند! این تست بسیار بچگانه بود. ما همان نامه ای که به فیفا زدیم را برای اداره استاندارد هم زدیم. شما وقتی این توپ را باز می کنید چهار لایه را مشاهده می کنید و در هر لایه حتی اسم کارگری که آن لایه را درست کرده نوشته شده و شناسنامه دار است و در زمره 3 ستاره های فیفا است. 

وی تاکید کرد: این جوی است که برخی از دوستان آغاز کردند. عمل قشنگی نیست. یکی می گفت این توپ تنبل است و شبیه توپ فوتسال است. اما شما ببینید در ضربه های شوتی که در هفته های اول و دوم زده شده مواج نبوده. مثلا عقیل کعبی می گفت اگر توپ های فصل قبل بود ضربه من تبدیل به گل نمی شد. 

درودگر ادامه داد: دلیل اعتراض بازیکنان را نمی دانم اما مثلا اگر در صنعت اتومبیل سازی همه بخواهند مقایسه ای را انجام دهند با بنز و بی ام و مقایسه می کنند. این توپ توپی است که آلمان ساخته و تکنولوژی همان کشور پیشرفته است. در لیگ های بلژیک و هلند از این توپ استفاده می شود. در سال 2020 با لیگ آلمان قرارداد بسته شده که از این توپ در بوندس لیگا استفاده شود اما ما اینجا می گوییم این توپ تنبل است!

وی درباره البسه آلمانی تیم ملی فوتبال گفت: البسه تیم ملی آلشپورت است و دیگر آدیداس نیست و برای اولین بار است که لباس های تیم ملی را به طور کاملا رایگان در اختیار ما قرار دادند. ما سابقا فقط برای جام جهانی رایگان گرفته بودیم اما اکنون از امروز تا پایان جام ملت های آسیا، به مدت چهار سال ما لباس رایگان داریم.

4344