فنلاند پیشگام در برابر کردن حقوق فوتبالیستهای زن و مرد

فنلاند پیشگام در برابر کردن حقوق فوتبالیستهای زن و مرد

سایت رسمی فوتبالی- این روزها در دنیای فوتبال گام های هرچند کوچکی برای برابری بین مردان و زنان برداشته می شود. این اتفاق در کشورهای اسکاندیناوی محسوس تر است. فدراسیون فوتبال فنلاند هم پس از فدراسیون فوتبال نروژ در این مسیر شروع به حرکت کرده و تفاوتهای حقوق و دستمزد موجود بین فوتبالیست های ملی پوش مردان و زنان را حذف کرده است.

در بیانیه منتشره از سوی فدراسیون فوتبال فنلاند دراین رابطه می خوانیم:« رویاهای یکسان، اهداف یکسان، ورزش یکسان و قراردادهای یکسان. ما با افتخار اعلام می کنیم که قراردادهای فوتبالیستهای مرد و زن را در تیمهای ملی مان یکسان سازی کرده ایم.» آری لاهتی، رئیس فدراسیون فوتبال فنلاند هم در گفتگو با دیلی میل گفته:« قصد داریم تا در رشد جامعه ای برابر و مسئول نقش داشته باشیم. امیدواریم که الگوی مدنظر ما، برای رسانه ها و هواداران و شرکت کنندگان در دنیای فوتبال الهام بخش باشد تا بر بخش فوتبال بانوان سرمایه گذاری کنند.»

تینیا ریکا کورپلا، کاپیتان تیم ملی فوتبال بانوان فنلاند هم درتوافق نامه ای که برای 4 سال آینده امضا شده است گفته:« برای خیلی از ما، این توافق تنها از نظر مالی مهم نیست؛ بلکه شیوه ای برای نشان دادن برابری بین دو تیم ملی فوتبال زنان و مردان است.»

6363