گزارش: ده انتقال بزرگی که در بازار تابستانی به بن بست رسید

گزارش: ده انتقال بزرگی که در بازار تابستانی به بن بست رسید

سایت رسمی فوتبالی-روز گذشته بازار نقل و انتقالات تابستانی در فوتبال اروپا به پایان رسید. در طول این مدت ستاره های فراوانی در دنیای فوتبال از تیمی به تیمی دیگر رفتند و ستاره هایی هم بودند که به رغم میلشان و یا با وجود داشتن مشتریان متعدد، در تیم فعلی شان باقی ماندند. برخی از آنها به خاطر آنکه زیاد از سوی سرمربی تیمشان مورد استفاده قرار نمی گرفتند، به فکر تغییر تیمشان بودند و برخی دیگر هم دلایل دیگری داشتند. دراین میان برخی از بازیکنان هم مشتریان پروپاقرصی نداشتند و در نهایت در تیمشان ماندگار شدند.

به گزارش فوتبالی، در این گزارش قصد داریم تا از 10 ستاره برتر دنیای فوتبال که با وجود جنجالهای فراوان، در نهایت نتوانستند در بازار تابستانی به تیم دیگری بروند و در تیم فعلی شان باقی ماندند نام ببریم:

ماریانو: بعد از انتقال لوکا یوویچ به رئال، همه فکر می کردند که ماریانو قطعا رختکن تیم مادریدی را ترک خواهد کرد. رئالی ها هم به پول فروش او نیاز داشتند و می توانستند از فروشش پول خوبی به دست بیاورند. اما آنها پیشنهاد جذابی برای فروش ماریانو دریافت نکردند و در نهایت ماریانو مجبور شد تا در تیم مادریدی بماند و زیدان زمانی که بنزما و یوویچ را در اختیار نداشته باشد، از او استفاده خواهد کرد. در ساعات پایانی بازار تابستانی اخباری مبنی بر تمایل سویا برای جذب ماریانو به گوش می رسید اما مدیر ورزشی سویا این اخبار را تکذیب کرد و آنها نهایتا چیچاریتو را به خدمت گرفتند. در نتیجه برای جدایی ماریانو از رئال، باید تا بازار زمستانی منتظر بنشینیم.

عثمان دمبله: قرار بود تا این ستاره فرانسوی به عنوان بخشی از وجه انتقال نیمار به بارسا، عازم پاری سن ژرمن شود؛ این خواسته بارسایی ها بود. اما دمبله حاضر نشد که به تیم پاریسی برود. در این میان دمبله مصدوم شد و ارنستو والورده حالا حسابی نگران شرایط فیزیکی ستاره جوان فرانسوی اش است.

رودریگو: شنیده می شد که او از والنسیا جدا شده و به اتلتیکومادرید خواهد رفت و اخبار متعددی دراین باره منتشر می شد. به نظر می رسید که سران اتلتیکو منتظر فروش آنخل کوره آ هستند تا برای خرید رودریگو دست به کار شوند. اما رودریگو مورنو نهایتا در والنسیا ماند و برای حضور درترکیب اصلی باید با ماکسی گومز رقابت کند

کورئا: ستاره آرژانتینی اتلتیکومادرید حالا نامش را پشت سر موراتا، دیگو کاستا و ژائو فلیکس می بیند. او می دانست که دراین فصل جایی درترکیب اصلی اتلتیکو ندارد و قصد داشت تا به تیم دیگری برود. میلان از جمله مشتریان او بود ولی آنها قصدداشتند تا او را به صورت قرضی و به شرط تملیک به خدمت بگیرند که با مخالفت سران اتلتیکو روبرو شدند.

موستافی: اونای امری سرمربی اسپانیایی آرسنال اخیرا گفته بود که موستافی باید به دنبال تیم جدیدی باشد چرا که به او فرصت بازی در آرسنال نخواهد رسید. اما تیمی مشتری جذب این ستاره آلمانی نبود و در نتیجه او در آرسنال باقی ماند. حالا هم اگرچه مونرئال آرسنال را ترک کرده ولی پیوستن داوید لوئیز به این تیم، او شانس کمرنگی برای حضور درترکیب تیمش خواهد داشت

نیمار:  او بی تردید بزرگترین جنجال بازار تابستانی بود و هرروز داستان تازه ای در مورد او منتشر می شد؛ اما نهایتا نیمار جایی نرفت و درتیم پاریسی ماندگار شد. او دست کم چند ماه دیگرپیراهن پی.اس.جی را به تن خواهد کرد؛ چرا که نه بارسا، نه رئال و نه سران یوونتوس نتوانستند پاریسی ها را برای جذب نیمار متقاعد کنند. حالا توخل باید نیمار را درتیمش مورد استفاده قرار دهد و با خرید ایکاردی، او 4 مهاجم آماده در اختیار خواهد داشت. قطعا در بازار زمستانی دوباره جنجال نیمار به راه خواهد افتاد.

گرت بیل: در فصل تابستان رئالی ها دست به بازسازی رختکن تیمشان زدند و درانتظار آن بودند تابا فروش بیل بتوانند پول خوبی عاید شده و برای خرید بازیکنان مدنظرشان هزینه کنند. اما بازار تابستانی در فوتبال انگلیس، بدون آنکه پیشنهادی جدی برای بیل برسد بسته شد. چرا که از لیگ انگلیس به عنوان مقصد اصلی بیل نام برده می شد. او در نهایت در رئال ماند و با وجودی که زیدان در فصل گذشته زیاد از او استفاده نمی کرد، اما به نظر می رسد که امسال اوضاع برای او کمی بهتر شده است

سانه: ماجرای انتقال سانه به تیمی جدید به دلیل مصدومیت شدیدش گره خورد؛ سران دو باشگاه سیتی و بایرن برسر او در حال مذاکره بودند و درشرایطی که هنوز توافقات نهایی حاصل نشد، او دچار مصدومیت شد. باواریایی ها سانه را برای پر کردن جای خالی روبن و ریبری در تیمشان می خواستند. او هم قصد تمدید قراردادش با سیتی را نداشت و قصد داشت تا این تیم را ترک کند. اما این مصدومیت بدموقع، باعث شد تا باواریایی ها از جذبش پا پس بکشند و کوتینیو را به جای او به خدمت گرفتند.

مانژوکیچ: نه دیبالا و نه ایگواین در تابستان ازرختکن یووه جدا نشدند. سران یووه قصد داشتند تا دیبالا را با قیمتی بالا به فروش برسانند ولی این اتفاق رخ نداد. از همین رو آنها مانژوکیچ را به چند باشگاه اروپایی مثل پاری سن ژرمن پیشنهاد دادند . اما تیمی برای خرید او دست به کار نشد تا او این فصل را نیز در رختکن بینکونری سپری کند. البته او کار سختی برای متقاعد کردن مائوریتسیو ساری برای بازی دادن به او در حضور ستاره هایی مثل ایگواین، دیبالا، کریس رونالدو، داگلاس کاستا و برناردسکی خواهد داشت.

6363