افتخاری دیگر برای فن دایک: عنوان سریعترین بازیکن لیگ قهرمانان اروپا

افتخاری دیگر برای فن دایک: عنوان سریعترین بازیکن لیگ قهرمانان اروپا

سایت رسمی فوتبالی- ویرجیل فن دایک ستاره باشگاه لیورپول، عنوان سریعترین بازیکن لیگ قهرمانان اروپا را به خود اختصاص داد و توانست تا با پیشی گرفتن از بازیکنانی مثل لئوری سانه، کایل واکر و گرت بیل عنوان سریعترین بازیکن فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا را مال خود کند.

او که اخیرا عنوان بهترین بازیکن سال یوفا را نیز کسب کرده بود، رکورد دوندگی با سرعت 34.5 کیلومتر بر ساعت را در بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا (که با باخت لیورپول همراه بود) به نام خود ثبت کرد.

طبق گزارش تکنیکی یوفا، در بازی دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و مصاف لیورپول و بارسلونا، مسی و سوارز و جوردی آلبی دائما به سمت دروازه لیورپول حرکت می کردند و در آن بازی بارسا 0-3 به پیروزی رسید و لیورپول اگرچه نتیجه را به تیم حریف واگذار کرد اما فن دایک تلاشهای زیادی در زمین انجام داد و بارها مانع از خلق فرصت و پاسکاری میان بازیکنان بارسلونا و به ویژه لیونل مسی شد.

بعد از فن دایک، با فاصله کمی نام سانه، ستاره سیتی دیده می شود که سرعت 34.4 کیلومتر برساعت را در بازی تیمش مقابل هوفنهایم ثبت کرد. پشت سر این دو ستاره نام کایل واکر با سرعت 34.2 کیلومتر برساعت در بازی سیتی مقابل تاتنهام در مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا ثبت شده و گرت بیل با سرعت 33.8 کیلومتر برساعت در بازی رم - رئال مادرید در رتبه چهارم قرار گرفته.

بریل امبولو، بازیکن سابق شالکه، رافا سیلوا ستاره بنفیکا و سانه هم برای دومین بار در لیست 10 بازیکن پرسرعت فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفتند و سرعت 33.5 کیلومتر برساعت مقابل نامشان ثبت شده است.

دوسان تادیچ، ستاره آژاکس هم به طور میانگین، بیشترین استارتهای دوی سرعت را در هر بازی در مقایسه با تمامی بازیکنان داشته.

فن دایک هلندی به علاوه به تیم ملی کشورش کمک کرد تا به فینال لیگ ملتهای اروپا برسد و بعد از تقبل باخت مقابل پرتغال به مقام نایب قهرمانی این رقابتها رسید.

روزگذشته نام فن دایک به همراه لیونل مسی و کریستیانو رونالدو به عنوان سه فینالیست نهایی کسب جایزه برترین بازیکن سال فیفا اعلام شد که برنده این جایزه روز 23 سپتامبر معرفی خواهد شد.

 

6363