حق با بازیکنان بود/ توپهای لیگ برتر درجه یک نیست!

حق با بازیکنان بود/ توپهای لیگ برتر درجه یک نیست!

وبسایت رسمی فوتبالی – مشکل توپهای مورد استفاده در لیگ برتر هنوز حل نشده است.

به گزارش فوتبالی، هنوز لیگ استارت نخورده بود که اعتراض بازیکنان به کیفیت توپ دربی استار شروع شد. امید عالیشاه یکی از اولین نفراتی بود که نسبت به این توپ اعتراض کرد و بعد نوبت به کاپیتان‌های استقلال و پرسپولیس رسید که در صفحه اینستاگرامشان، پست بگذارند و از کیفیت توپ مسابقات لیگ انتقاد کنند.

اگر چه نماینده دربی استار در ایران انتقادات وارد شده را قبول نداشته و حتی صادق درودگر دو روز قبل در مصاحبه‌ای اعلام کرده یک باند مافیایی، علیه توپهای لیگ برتر جریان راه انداخته اما دو روز قبل بود که یکی از رسانه‌ها اعلام کرد بعد از اعتراض سرمربیان لیگ برتری به کیفیت توپ‌ها، در جلسه با سرمربی تیم ملی، رئیس فدراسیون فوتبال قول داده که به سازمان لیگ دستور تعویض توپ‌ها را بدهد.

در چنین شرایطی، پرونده ویژه برنامه فوتبال برتر به بررسی این توپها اختصاص داشت. ناظمی نماینده دربی استار در ایران، تاکید زیادی روی کیفیت بالای توپها داشت و اینکه این توپها در لیگ هلند و آلمان هم استفاده می‌شود. او به این نکته هم اشاره کرد که توپها صاحب بالاترین نمره در آزمون فیفا شده و احتمالا اعتراض بازیکنان به کیفیت توپها، به این دلیل است که هنوز با آن تطبیق پیدا نکرده‌اند.

جالب اینکه علیرغم ادعای نماینده دربی استار درباره قبولی توپهای این شرکت در آزمون فیفا، این توپها توسط یک استاد دانشگاه تست و نتیجه سه تست روی توپها حاکی از آن بود که توپ دربی استار طبق معیارهای مورد نظر فیفا، نمی‌تواند توپ استانداردی باشد.

آخرین خبر درباره این توپها را صادق درودگر رئیس سازمان اقتصادی فوتبال و عضو هیات رئیسه سازمان لیگ، داده و گفته گواهی certificate این توپها را برای فیفا فرستاده و منتظر جواب فیفاست.

پاسخ فدراسیون جهانی فوتبال مشخص خواهد کرد که توپهای دربی استار در هفته‌های آینده لیگ هم مورد استفاده قرار خواهند گرفت یا اینکه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تصمیم جدیدی درباره توپهای لیگ برتر خواهد گرفت.

1984