سرمربی کروات گل‌گهر سیرجان: به آینده امیدواریم

سرمربی کروات گل‌گهر سیرجان: به آینده امیدواریم

وب سایت رسمی فوتبالی- سرمربی تیم گل‌گهر سیرجان گفت: در دیدار با سایپا عملکرد خوبی داشتیم و به آینده امیدوار شدیم و البته نخستین سالی است که در لیگ برتر بازی می‌کنیم و نباید انتظارها بالا باشد.

به گزارش فوتبالی، «وینگو بگوویچ» از مربیان کرواتی است که تجربه سال‌ها مربی‌گری در فوتبال ایران را دارد و به همراه گل‌گهر سیرجان توانست به لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور صعود کند. گل‌گهر در ۲ دیدار ابتدایی لیگ برتر ۲ تساوی کسب کرد. تساوی خانگی یک بر یک مقابل نساجی مازندران و تساوی بدون گل مقابل سایپا و کسب ۲ امتیاز این تیم را در رده نهم جدول رده بندی قرار داده است.

این مربی کروات در گفت‌وگویی، در مورد شرایط تیمش، کیفیت لیگ و مسائل دیگر صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

شروع لیگ برای تیم شما چطور بود؟ 
ما تیمی هستیم که به تازگی به لیگ برتر آمده و نتایج برای شروع لیگ چندان بد نبود. البته انتظارمان از خودمان بیشتر بود.

لیگ هنوز شروع نشده با وقفه مواجه شد. این تعطیلات در کار شما تاثیری خواهد داشت؟

تنها ۲ بازی انجام دادیم. برنامه تمرینی منظمی داریم و برای تیمی که روند رو به جلو دارد تعطیلات نمی‌تواند مفید باشد. البته تیم ملی در اولویت قرار دارد و همگی باید برای موفقیت تیم تلاش کنیم.

از عملکرد گل‌گهر در ۲ بازی ابتدایی لیگ راضی بودید؟ 
در دیدار برابر نساجی نتوانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم چرا که دیدار نخست بود و همیشه مسابقات اول شرایط خاص خودش را دارد اما در بازی دوم برابر سایپا  از عملکرد بازیکنانم راضی بودم و حقمان پیروزی بود. تلاش می‌کنیم روند خوبی را در پیش بگیریم و بتوانیم موفق ظاهر شویم.

آیا امسال گل‌گهر را می‌توان شگفتی‌ساز لیگ دانست؟

تیم گل‌گهر اولین سالی است که در لیگ برتر بازی می‌کند و نباید انتظارها از تیم بالا باشد. در لیگ امسال تیم‌هایی مانند پرسپولیس، سپاهان، ذوب‌آهن و شهر خودرو هستند که بازیکنانشان چندین سال است در لیگ برتر با یکدیگر بازی می‌کنند و هماهنگ هستند. رقابت با آنها سخت است اما ما خودمان را برای رقابت با قدرتمندترین تیم‌ها آماده کرده‌ایم.

لیگ امسال را با حضور مربیانی چون استراماچونی، کالدرون، دنیزلی چطور می‌بینید؟

 استراماچونی از فوتبال پرستاره‌ای مانند ایتالیا به فوتبال ایران آمده است. کالدرون هم شرایط بهتری نسبت به او دارد چرا که سال‌ها در فوتبال آسیا و عربستان حضور داشت اما فوتبال ایران صد درصد با فوتبال عربستان تفاوت دارد. دنیزلی هم مربی سرشناسی است که تیم پرستاره تراکتورسازی را در اختیار دارد. او تجربه حضور در تیم‌های پاس و پرسپولیس را دارد. مربیان دیگری مانند یحیی گل‌محمدی و امیر قلعه‌نویی هم تیم‌های مدعی دارند و کیفیت لیگ امسال بالاتر است.

لیگ امسال مانند ۱۰ سال پیش نیست که بازیکنانی نظیر علی دایی، یحیی گل‌محمدی، علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا، ایمان مبعلی، رحمان رضایی و خیلی از بازیکنان دیگر در آن حضور داشته باشند و به نوعی ستاره داشته باشند اما ایران کشوری است که بهترین استعدادهای فوتبالی را در آسیا دارد و در هر تیم هم چندین استعداد حضور دارند که توانایی ستاره شدن را دارند.

چه جایگاهی را برای گل‌گهر در پایان فصل پیش بینی می‌کنید؟ 
من به کاری که می‌کنم و بازیکنانم اعتقاد دارم و برای موفقیت پای به لیگ برتر گذاشتیم.  در فوتبال چیزی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد اما برای دفاع از اعتبار خودمان تلاش می‌کنیم و می‌خواهیم که خودمان را ثابت کنیم. بازی به بازی پیش می‌رویم و هر بازی برای مسابقه بعدی برنامه‌ریزی می‌کنیم و به آینده دور نگاه نمی‌کنیم.

بازی‌های بعدی گل‌گهر را چطور می‌بینید؟

من در حال حاضر در کرواسی هستم اما تمرینات تیم از فردا در تهران پیگیری خواهد شد و برای بازی با پارس جنوبی جم آماده می‌شویم. تیم ما روند خوبی را پیش گرفته و باید به همین روند ادامه دهیم چرا که عملکردمان برابر سایپا خیلی ما را به آینده امیدوار کرد.

نقل و انتقال پیش از شروع لیگ چطور بود و آیا فهرست تیمتان کامل شده است؟

ما بازیکنان خوبی را جذب کردیم و از طرفی بازیکنان خوبمان که فصل گذشته در قهرمانی در لیگ دسته اول به ما کمک کرده بودند را حفظ کردیم. تلاش می‌کنیم با استفاده با همین نفرات بهترین نتایج را بگیریم.

7655