کین وپشت سرگذاشتن رکورد آدبایور در دربی شمال لندن

کین وپشت سرگذاشتن رکورد آدبایور در دربی شمال لندن

سایت رسمی فوتبالی- هری کین ستاره باتجربه تاتنهام با زدن دهمین گلش در دربی شمال لندن و در مصاف با آرسنال، رکورد امانوئل آدبایور و بابی اسمیت را پشت سرگذاشت.

به گزارش فوتبالی، تا پیش از این نام آدبایور و بابی اسمیت به عنوان برترین گلزنان دربی شمال لندن (آرسنال- تاتنهام) ثبت شده بود ولی هری کین با گلی که در نیمه اول بازی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، تعداد گلهایش دراین بازی جذاب را به عدد 10 رساند و بدین ترتیب با رکورد این دو بازیکن بزرگ برابری کرد.

خطای گرانیت ژاکا برروی سون هئونگ مینگ باعث شد تا داور یک ضربه پنالتی به نفع تاتنهام اعلام کندو با اشتباه برند لنو در تشخیص جهت توپ، هری کین این ضربه را تبدیل به گل کرد تا تیمش 0-2 از آرسنال پیش بیفتد.

بابی اسمیت در بین سالهای 1955 تا 1964 بازیکن تاتنهام بود و مجموعا در 271 بازی، 176 گل برای این تیم به ثمر رسانده بود وده بار در بازی با آرسنال موفق به بازکردن دروازه توپچی ها شده بود. امانوئل آدبایور هم یکی از معدود بازیکن فوتبالی است که سابقه پوشیدن پیراهن هردوتیم آرسنال و تاتنهام در دربی شمال لندن را دارد و هشت بار برای آرسنال و دوبار برای تاتنهام دراین دربی گلزنی کرده بود.

در بازیهای اخیر این دوتیم، هری کین همواره نقش تاثیرگذاری داشته و در 4 مصاف اخیرش مقابل آرسنال در لیگ برتر، به گل رسیده است.

جدال امشب دو تیم آرسنال و تاتنهام در نهایت با تساوی 2-2 دو تیم به پایان رسید.

6363