پیش بازی آرسنال-تاتنهام/ دربی شمال لندن، چیزی ورای فوتبال

پیش بازی آرسنال-تاتنهام/ دربی شمال لندن، چیزی ورای فوتبال

وب سایت رسمی فوتبالی- دربی شمال لندن ورای مسائل داخل زمین، به دلیل تفاوت های فرهنگی و مذهبی برای هر دو تیم آرسنال و تاتنهام از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش فوتبالی، دو تیم در شرایطی به مصاف با هم می‌روند که از بازی گذشته خود، دست خالی از میدان خارج شده اند.

تاتنهام که به دلیل مخارج گزاف ساخت ورزشگاه جدید، چند فصلی را بدون خرید مهمی سپری کرده بود، در اولین خرید، شاه ماهی لیون را صید کرد و تانگوی اندومبله را به لندن آورد. با نگاهی به عملکرد این بازیکن، به نقش مهم اندومبله در تفکرات تاکتیکی پوچتینو پی میبریم. در اولین هفته از لیگ جزیزه، استون ویلا قبل از رسیدن به دقيقه 10 بازی دروازه سفید پوشان شمال لندن را گشود و حدود 60 دقیقه از گل خود محافظت نمود تا اینکه اندومبله با شوتی مهلک، گره کور بازی را برای اسپرز باز نمود. پوچتینو در غیاب ستارگانی مانند سون و دله علی، با ترکیب 2_1_3_4 بازی را شروع نمود. پس از بن بست تاکتیکی و کارآمد نبودن استفاده از سیستم 2_4_4، با وارد شدن اریکسن ترکیب به 1_3_2_4 تغییر یافت و با دبل کین در 5 دقیقه پایانی، اولین برد فصل با بازگشتی طوفانی به دست آمد. 70 درصد مالکیت توپ و 31 شوت به سمت دروازه حریف، نشان از برتری مطلق تاتنهام در این بازی داشت.

 پوچتینو در بازی مقابل سیتی نیز، با همان ترکیب اواخر بازی گذشته تیم را روانه میدان نمود. دقیقه 20 بازی، فشار سیتی جواب داد و با پاس استثنایی دی بروین، استرلینگ دروازه را گشود. هنوز 3 دقیقه از گل نگذشته بود که لاملا با شوتی از راه دور، شادی را به ورزشگاه تاتنهام هاتسپر هدیه کرد. باز هم نقش اندومبله و دادن پاس به لاملا در این گل نیز مشهود بود. ده دقیقه به پایان نیمه نخست باز هم روی خلاقیت دی بروین، اینبار آگوئرو شاگردان گواردیولا را پیش انداخت. سیتی بر بازی مسلط بود و موقعیت های پر شماری روی دروازه تاتنهام خلق کرد. پوچ دست به تعویض زد و لوکاس مورا در اولین لمس توپ، با ضربه سر توپ حاصل از کرنر را به تور دروازه ادرسون چسباند. پس از گل سیتی همچنان فشار خود را حفظ نمود و حتی در واپسین لحظات به گل دست یافت که باز هم با تکرار صحنه ای مشابه بازی دو تیم در نیمه نهایی ليگ قهرمانان، گل توسط داور ویدئویی مردود اعلام شد تا پوچتینو پس از بازی در مصاحبه ای اعلام کند که عاشق Var است. سیتی با 30 شوت به دو گل رسید در حالی که تاتنهام با 3 شوت به همان دو گل دست یافتند. 

تاتنهام در بازی مقابل نیوکاسل حتی با وجود رفع محرومیت سون و غیبت اندومبله به دلیل مصدومیت، باز هم با ترکیب 1_3_2_4 به میدان رفت. سیسوکو به جای اندومبله نقش یکی از دو هافبک تدافعی تر را بازی می‌کرد و سون و مورا دو وینگر تیم بودند. در شب ناامیدکننده تاتنهام با وجود بیش از 80 درصد تصاحب توپ، نیوکاسل با تک گل نیمه اول جوئلینتون، موفق به کسب بیست و دومین پیروزی خود در لیگ برتر مقابل تاتنهام شد، کلاغ ها مقابل هیچ تیم دیگری به این تعداد پیروزی دست نیافته اند‌.

ناامیدی کلیدواژه صحبت های امری پس از باخت مقابل لیورپول بود. نمایش داوید لوییز در قلب خط دفاعی ناامید کننده بود. با اشتباهی بچه گانه با کشیدن پیراهن صلاح مرتکب خطای پنالتی شد و با بی مسئولیتی و عبور بی دردسر ستاره مصری از او، مقصر اصلی گل های دوم و سوم لیورپول بود. ناچو نمایش ضعیفی از خود به نمایش گذاشت و سبایوس بر خلاف بازی گذشته در زمین کمرنگ بود. سیستم 2_4_4 لوزی و آزاد گذاشتن کناره ها فرصت را برای آرنولد و رابرتسون محیا می‌ساخت تا با فراغ بال در حمله شرکت کنند. تاکتیک امری استفاده از توپ های بلند پشت سر مدافعین و استفاده از سرعت بالای پپه و اوبامیانگ به عنوان دو مهاجم هدف در خط حمله بود که در لحظات ابتدایی بازی نیز با همین روش به موقعیت هایی دست یافتند که با بی دقتی مهاجمان فرصت ها از دست رفت. رفته رفته شاگردان کلوپ حاکم بر میدان شدند و دقیقه 41 از روی ضربه کرنر، ماتیپ دروازه لنو را باز کرد. با آمدن توریرا و لاکازتی که از ناحیه مچ پا دچار آسیب دیدگی جزئی بود، امری به سیستم محبوب خود 3_3_4 روی آورد و در نهایت توریرا دقیقه 85 تک گل دیر هنگام توپچی ها را به ثمر رساند. این بازی هم به مانند بازی گذشته مقابل برنلی، یاران اونای امری 14 دریبل موفق ثبت نمودند که نشان از خلاقیت بالای این تیم دارد. تمرکز حملات آرسنال در هر سه بازی ابتدایی فصل از سمت چپ زمین خود بوده و طرفداران این تیم امیدوارند در دربی شمال لندن باز هم ترکیب موفق 3 مهاجم خود را شاهد باشند. میتلند نایلز، دفاع چپ آرسنال همچنان یکی از بهترین بازیکنان آرسنال و اوبامیانگ با دو گل زده بهترین گلزن این تیم می‌باشد.

هکتور بیرین و کیران تیرنی تا سپتامبر نمی‌توانند آرسنال را همراهی کنند؛ اما راب هولدینگ پس از یک بازی در تیم زیر 23 سال، کم کم محیای بازی میگردد.

 در آنسو خوان فویث همچنان از مصدومیت مچ پایش رنج میبرد و حضور اندومبله در هاله ای از ابهام قرار دارد و با مصدومیت واکر پیترز و خروج احتمالی اوریر، احتمالا شاهد استفاده از سیسوکو یا دایر در دفاع راست خواهیم بود، اما دله علی با رفع مصدومیت آماده حضور در میدان میباشد. هری کین نیز با گل کردن پنالتی در بازی برگشت فصل گذشته، با 9 گل تبدیل به بهترین گلزن تاریخ دربی شمال لندن در لیگ جزیره شد و بالاتر از آدبایور قرار گرفت.

در بازی های رو در روی دو تیم، 82 پیروزی نصیب آرسنال و 64 برد سهم تاتنهام شده است.

همچنین در شش بازی رو در روی اخیر این دو تیم، 3 پیروزی سهم تاتنهام، 2 پیروزی برای آرسنال و یک بازی نیز با تساوی به اتمام رسیده است.

 آرسنال با 6 امتیاز در رتبه سوم جدول و تاتنهام در رده هفتم قرار دارد.

قضاوت این دیدار به عهده مارتین اتکینسون میباشد. در چهار باری که اين داور دربی شمال لندن را سوت زده، یک پیروزی سهم تاتنهام شده و آرسنال بردی کسب نکرده است. دو تساوی 3_3 و 4_4 از نتایج عجیب به دست آمده تحت قضاوت این داور 48 ساله میباشد. 

پس از فصل 81_1981 این اولین فصلی است که پس از انجام 3 بازی، 19 تیم از 20 تیم لیگ جزیره، 3 امتیاز و بیشتر کسب کرده اند و هر دو مربی آگاه اند که امسال، فصلی سخت را پیش روی خود دارند.

گزارش از مجید محبی

۷۴۱۳