فابرگاس: رئال مادرید بارها برای جذب من تلاش کرد

فابرگاس: رئال مادرید بارها برای جذب من تلاش کرد

سایت رسمی فوتبالی- سسک فابرگاس ستاره باتجربه باشگاه موناکو بعد از سالها کسب تجربه در باشگاه های بارسلونا، آرسنال و چلسی حالا فوتبالش را در لیگ یک فرانسه دنبال می کند. او دومین فصل حضورش در موناکو را پشت سرمی گذارد و حالا در گفتگوی اختصاصی با روزنامه مارکا به مرور شرایط فعلی دنیای فوتبال و اوضاع و احوال شخصی اش پرداخته است.

به گزارش فوتبالی، دراینجا می توانید بخشهایی از این گفتگوی جذاب را مطالعه کنید:

*لیگ فرانسه چگونه است؟

یک لیگ کاملا فیزیکی که همه بازیکنان سریع و قوی هستند. از نظر تاکتیکی بهترین لیگ اروپا نیست ولی در حال پیشرفت است؛ چون سرمربیان باتجربه ای به لیگ یک آمده اند. ضدحملات زیادی را شاهد هستیم و همین باعث می شود که زمانی که در حال حمله هستی هم باید از نظردفاعی آماده باشید. مهارتهای زیادی را در لیگ فرانسه شاهد هستیم و در جام جهانی 2018 هم شاهد اقتدار فوتبالیستهای فرانسوی بودیم

*می توان لیگ یک فرانسه را در حد و اندازه های لالیگا یا لیگ برتر انگلیس دانست؟

نه. لالیگا و لیگ انگلیس دو لیگ برتر دنیا هستند و بعد از این لیگها،لیگهای ایتالیا و فرانسه قرار دارند.مهارتهای فردی زیادی در لیگ فرانسه یافت می شود و به همین خاطر تیمهای بزرگ همیشه به باشگاه های فرانسوی چشم می دوزند.

*چه شد که به موناکو رفتی؟

تیری آنری با من تماس گرفت تا برای بقای تیم در لیگ به کمک موناکو بیایم.6 ماه دیگر از قراردادم مانده بود و به من پیشنهاد تمدید یک ساله با کاهش 60% حقوقم را داده بودند.تیمهای زیادی از ایتالیا هم دنبالم بودند.وقتی به مرز 32 سالگی می رسی، تیمها فقط پیشنهاد قراردادهای یک یا دو ساله به تو می دهند. اما من به خاطر خودم و خانواده ام، به دنبال ثبات بودم و نمی خواستم هرسال تیمم را عوض کنم. موناکو به من پیشنهاد قراردادی سه ساله داد آنری به من زنگ زد و از هدفش برای نگه داشتن تیم در لیگ گفت.او به من انگیزه داد تا به موناکو بیایم.

*هنوز به بازگشت به تیم ملی فکر می کنی؟

کاسورلا و خسوس ناواس بعد از سالها به تیم ملی دعوت شده اند.من هم در سطح خوبی هستم. از نظر فوتبالی بعد از انجام بیش از 800 بازی هنوز افت نکرده ام. البته قطعا مثل 20 سالگی ام نیستم ولی هنوز حس خیلی خوبی دارم.هیچ احتمالی را رد نمی کنم. باید منتظر فرصت مناسب بود و این فرصت را از دست نداد.

*نظرت درمورد امباپه چیست؟

او یک غول است. حرکات او در زمین، سرعتش و باهوشی و ذکاوتش را ببینید.بازیکنان دیگری هم هستند که مثل او سریع باشند ولی ریتم مناسبی مثل او ندارند. امباپه همه چیز تمام است و عطش بالایی هم دارد. او بدون تردید یکی از ستاره های آتی دنیای فوتبال است

*پاری سن ژرمن خیلی از موناکو برتر است؟

بله بله این را به خاطر کیفیت فوتبالشان و رختکن تیمشان می گویم. البته با این وضعیت هم گاهی دربازیهایشان می بازند

*هازارد را خوب می شناسی. نظرت درمورد او چیست؟

او شخصیت خیلی خاصی دارد. به نظر می رسد که هیچ چیز برایش مهم نیست ولی در درون او یک انسان برنده نهفته است که می خواهد همیشه رقابت کند و خیلی خوب نقشش را دررختکن تیم ایفا می کند و همیشه مشغول شوخی و خنده است. نمی توان از هازارد توقع داشت که یک لیدر ذاتی باشد؛ چون او در جلسات از حرف زدن خوشش نمی آید. همیشه یک گوشه می نشیند و اصلا شخصیت لیدری ندارد ولی در داخل زمین یک لیدر به تمام معناست و هرگز پنهان نمی شود؛ توپ را می خواهد و در مصافهای تک به تک عالی است و پاس گل می دهد و گل می زند. او بازیکن کاملی است و اگر همه چیز خوب پیش برود عملکرد حیرت آوری در رئال مادرید خواهد داشت

* فکر می کنی که می تواند لیدر جدید رئال باشد؟

بارسا و رئال همیشه تیمهای بزرگی هستند ولی من با توجه به آنچه از هازارد در چلسی دیدم، پاسخم به این سوال مثبت است. همیشه هروقت به او نیاز بوده، هازارد حاضر شده و به نظرم این توان را دارد.

*آینده بارسلونا را چطور می بینی؟

باید ببینیم که چه خواهد شد ولی چه نیمار به این تیم برود و چه نه، من از رختکن بارسا واقعا خوشم می آید؛ درحال حاضر آنها را قهرمان فصل جاری لالیگا می  دانم ولی در فوتبال اتفاقات زیادی ممکن است رخ دهد. آنها با خرید گریزمان و دی یونگ عملکرد خوبی داشتند وباید ببینیم که ماجرای نیمار چه خواهد شد. دیدن این 4 ستاره در خط حمله تیم حیرت آور خواهد بود. باید دید که سرمربی تیم چطور شرایط را مدیریت خواهد کرد. با پیوستن نیمار به بارسا سطح لالیگا خیلی بالا خواهد رفت.

*آیا هرگز فرصت انتقال به رئال برایت پیش آمده بود؟

تا زمانی که قراردادی را با تیمی امضا نکنم، دوست ندارم درمورد تیمی صحبت کنم. بله بارها تماسهایی از سوی مقامات رئال با من گرفته شده بود؛ از همان زمان که خیلی جوان بودم؛ اولین بار وقتی 18 سال داشتم و بعد در سن 20 سالگی ام. در آن زمان خیلی به آرسنال متعهد بودم و نمی توانستم به رئال بروم. رفتار مقامات رئال همیشه با من و خانواده ام خوب بود. آنها حتی یک بار زمانی که مصدوم بودم برایم نامه ای نوشتم. ولی در نهایت توانستم به رویایم در دوران کودکی یعنی حضور در بارسا برسم.

6363