گواردیولا: لاپورت، جزو بهترینهای اروپا نیست، بلکه بهترین است

گواردیولا: لاپورت، جزو بهترینهای اروپا نیست، بلکه بهترین است

سایت رسمی فوتبالی- روز گذشته ویرجیل فن دایک، جایزه بهترین بازیکن سال یوفا را مال خود کرد ولی پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی براین باور است که ایمریک لاپورت، ستاره جوان و فرانسوی تیمش، شایسته کسب این جایزه بوده و دیدیه دشان ، سرمربی تیم ملی فرانسه هم برای قدردانی از تلاشهای لاپورت او را به تیم ملی کشورش دعوت کرده است.

به گزارش فوتبالی،بدین ترتیب لاپورت این فرصت را خواهد داشت تا در بازیهای تیم ملی فرانسه در مرحله مقدماتی یورو2020، مقابل آلبانی و آندورا تیم ملی کشورش را همراهی کند. او به رغم آنکه تجربه ای در تیم ملی فرانسه ندارد، اما پتانسیل بالایی در فوتبالش به چشم می خورد.

حالا پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی در صحبتهایی به تمجید از این بازیکن جوان پرداخته است و گفته:« زمانی که گفتم که لاپورت یکی از بهترین بازیکنان اروپاست، اشتباه کردم. از نظر من او بهترین مدافع چپ اروپاست.»

گواردیولا ادامه داد:« همه ما برای لاپورت خوشحالیم. چون او مدتها بود که منتظر بود تا به تیم ملی کشورش دعوت شود و خوشبختانه حالا می تواند با اثبات توانایی هایش درتیم ملی فرانسه بماند. چون شایستگی اش را دارد. »

اما کایل واکر دیگر ستاره باشگاه سیتی توسط گرت ساوتگیت به تیم ملی انگلیس دعوت نشده و گواردیولا دراین رابطه گفت:« از این تصمیم کمی حیرت زده شدم ولی قطعا من و کایل واکر دراین تصمیم نقشی نداشتیم. ما به تصمیم سرمربی تیم ملی انگلیس احترام می گذاریم و فکر می کنم که کایل قوی تر از قبل به تیم ملی کشورش بازخواهد گشت. این تصمیم ساوتگیت است و قطعا او را درک می کنم و از سرمربی تیم ملی انگلیس حمایت می کنم.»

6363