تراکتور یک - پرسپولیس صفر/ تراکتور با دنیزلی، بازی شش امتیازی را برد

تراکتور یک - پرسپولیس صفر/ تراکتور با دنیزلی، بازی شش امتیازی را برد

وب سایت رسمی فوتبالی- در حساس ترین جدال هفته دوم لیگ برتر تیم های تراکتور و پرسپولیس به مصاف هم رفتند. 

به گزارش فوتبالی، این بازی که به میزبانی سرخ های تبریز در ورزشگاه یادگار امام برگزار شد، به نوعی فینال زودهنگام دو تیم مدعی قهرمانی این دوره از رقابت ها بود. در نهایت قرمزپوش های تراکتور با تک گلی که در انتهای نیمه اول به ثمر رساندند، سه امتیاز حساس این مسابقه را به دست آوردند و با کسب اولین پیروزی فصل، 4 امتیازی شده و پرسپولیس 3 امتیازی را هم پشت سر گذاشتند.

تراکتور تبریز  پرسپولیس تهران ساعت ۱۷:۴۵  ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز

داور: بیژن حیدری/ کمک ها: رضا سخندان – علیرضا ایلدروم/ کمک داوران اضافی: پیام حیدری – کوپال ناظمی/ داور چهارم: مهدی الوندی/ ناظر: اسماعیل صفیری


ترکیب پرسپولیس
علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده، مهدی شیری(67- امیر روستایی)، محمد نادری(78- جونیور براندائو)، احمد نوراللهی، امید عالیشاه(46-بشار رسن)، وحید امیری، سیامک نعمتی، مهدی ترابی، علی علیپور
سرمربی: گابریل کالدرون

ترکیب تراکتور
رشید مظاهری، محمدرضا خانزاده، رضا اسدی، میثم تیموری ایمان سلیمی، مهدی تیکدری، میمبلا(80- ساسان انصاری)، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه(71- سوگیتا)، احسان حاج صفی(90-سعید مهری)، کوین فورچونه
سرمربی: مصطفی دنیزلی

کارت زرد
پرسپولیس: سیامک نعمتی (19) - علیرضا بیرانوند (86)
تراکتور: ایمان سلیمی (86) - اشکان دژاگه (88)

شرح گل:
گل اول برای تراکتور توسط احسان حاج‌صفی(2+45):
کنترل و حفظ توپ عالی از احسان حاج‌صفی پشت محوطه جریمه پرسپولیس با شوت او همراه شد و ضربه دقیق او به گوشه پایین دروازه بیرانوند رفت. 

دقایق حساس
نیمه اول
دقیقه 6: 
روی اشتباه عجیب مظاهری و پاس کم قدرت او، علیپور می‌توانست دروازه تراکتور را باز کند که تعلل او با بازگشت مدافعان تراکتور و از دست رفتن موقعیت همراه شد.
دقیقه 9: پاس رو به عقب مدافع پرسپولیس به بیرانوند از زیر پای او رد شد و چیزی نمانده بود با پرس حریف دروازه پرسپولیس باز شود که بیرانوند به دنبال توپ دوید و مانع کرنر شدن توپ شد.
دقیقه 16: روی همکاری ترکیبی بازیکنان ملی‌پوش تراکتور، پاس دژاگه به حاج‌صفی رسید و وی با پشت پا توپ را برای فورچونه کاشت و شوت پشت محوطه این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.
خلاصه نیمه اول:
دو تیم بازی پایاپای و متعادلی را به نمایش گذاشتند و در بیشتر دقایق مسابقه، فیزیکی و در میانه های میدان سپری شد. روی اشتباه های دروازه بان ها و مدافعان چند موقعیت نصف و نیمه را برای دو تیم ایجاد کرد که راه به جایی نبرد و در نهایت روی تجربه احسان حاج صفی، تراکتور بود که از حریف تهرانی‌اش پیش افتاد و با برتری یک بر صفر به رختکن رفت. 

نیمه دوم
دقیقه 58:
ضربه کاشته از راه دور میمبلا با پای چپ در آستانه ورود به دروازه پرسپولیس با واکنش بیرانوند راهی کرنر شد.
دقیقه 59: ارسال میثم تیموری از سمت چپ در دهانه دروازه با ضربه سر شجاعی همراه شد و با اختلافی اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 61: روی یک ضدحمله سریع از تبریزی‌ها، ارسال احسان حاج صفی از سمت راست و با پای راست در دهانه دروازه با اختلافی کم از بالای سر دژاگه رد شد.
دقیقه 66: ضربه کاشته از راه دور بشار رسن در آستانه ورود به گوشه بالای دروازه با واکنش زیبای مظاهری راهی کرنر شد.
دقیقه 75: ارسال مهدی ترابی از سمت راست روی یک ضربه کاشته، در محوطه شش قدم روی سر وحید امیری فرود آمد و ضربه سر این بازیکن پس از برخورد به زمین توسط مظاهری از زیر طاق دروازه به کرنر فرستاده شد.
دقیقه 88: شوت بشار از پشت محوطه جریمه طی دو مرحله توسط مظاهری مهار شد.
خلاصه نیمه دوم:
بر خلاف نیمه اول، سرعت بازی در این نیمه افزایش یافت و دو تیم در خلق موقعیت موفق تر ظاهر شدند. هرچند موقعیت های خطرناک پرسپولیس بیشتر محدود به ضربات ایستگاهی بود. تراکتور نیز نشان داد در ضدحملات سریع حرف های زیادی برای گفتن دارد. در نهایت در روز درخشش رشید مظاهری، سرخ های تبریزی موفق شدند با کلین شیت در این مسابقه، سه امتیاز حساس و شیرین را به دست آورند. 

7413