پنج ماه کابوس‌وار برای لوییس انریکه

پنج ماه کابوس‌وار برای لوییس انریکه

سایت رسمی فوتبالی – بدترین کابوس لوییس انریکه به حقیقت پیوست و شانا، دختر 9ساله او پس از شش ماه مبارزه با سرطان استخوان، درگذشت.

25 مارس (5 فروردین) برای مربی تیم ملی اسپانیا مانند هر روز دیگری آغاز شد. او در والتا می‌خواست تیم ملی اسپانیا را برای دیدار با مالت آماده کند. آنها چند روز پیش در همین مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا، نروژ را شکست داده بودند. او در نشست خبری شرکت کرد و به شکل معمول جواب خبرنگاران را داد.

اما کمی بعد بود که تلفنی هولناک به او شد. همسر او پشت خط بود و گفت که دخترشان دچار سرطان شده است.

کمتر کسی می‌داند که آن شب بر انریکه چه گذشت؛ حتی بسیاری از بازیکنان و مقامات اسپانیا هم خبر نداشتند. اما لوییس روبیالس از این اتفاق به‌سرعت باخبر شد و انریکه را به اسپانیا برگرداند. یک هواپیما او را از مالت به بارسلونا برد.

اما این آغاز پنج ماه وحشتناک برای خانواده او بود. آنها امید چندانی به بهبود دخترشان نداشتند. لوییس انریکه تمام تمرکزش را روی دخترش گذاشته بود. او هر روز به بیمارستان می‌رفت، در حالی که کلاهی به سر گذاشته بود تا شناخته نشود. انریکه هر روز لاغرتر می‌شد.

پس از بازی‌های ماه ژوئن مشخص بود که او نمی‌تواند به عنوان مربی به کار در تیم ملی اسپانیا ادامه دهد. به همین دلیل از هدایت تیم کناره‌گیری کرد و روبرت مورنو، دستیار و دوست او، جایش را گرفت.

از آن روز ماه مارس تاکنون، اوضاع برای انریکه فاجعه‌بار بود. او حالا باید با زندگی جدیدش کنار بیاید، زندگی‌ای که پیش از 25 مارس تصورش را نمی‌کرد.

حالا دنیای فوتبال، فارغ از رقابت‌هایش، در کنار اوست.

8444