فدراسیون اسپانیا به دنبال اعطای تابعیت به پدیده بارسلونا

فدراسیون اسپانیا به دنبال اعطای تابعیت به پدیده بارسلونا

سایت رسمی فوتبالی – پیشرفت چشم‌گیر آنسو فاتی، ستاره بارسلونا زیر نظر مقامات فدراسیون فوتبال اسپانیا قرار گرفته است. آنها می‌خواهند به این ستاره بارسا تابعیت اسپانیا را بدهند و او را به تیم اسپانیا برای جام جهانی زیر 17ساله‌ها، که در اکتبر برگزار می‌شود دعوت کنند.

فاتی اولین بازی رسمی خود با پیراهن بارسا را مقابل بتیس انجام داد و دومین بازیکن جوان تاریخ بارسلونا شد. اولین مربی او گفته که 50 سال است که چنین بازیکنی را ندیده است، و ویکتور والدس، مربی جوانان بارسلونا هم از او بسیار ستایش کرد.

فرانسیس هرناندز، مسئول تیم‌های پایه فدراسیون فوتبال اسپانیا پیش از این هم فاتی را زیر نظر داشت و بازی‌های او در تیم‌های پایه بارسا و در لیگ جوانان اروپا را دیده بود. 

فاتی دوست دارد در تیم ملی اسپانیا بازی کند. او از شش‌سالگی در این کشور حضور داشته است. بوری، پدر او هم 16 سال است که در اسپانیا است و اخیرا برای تابعیت درخواست داده است. البته تا زمانی که پدر او گذرنامه اسپانیایی نگیرد، فاتی نمی‌تواند برای تابعیت اقدام کند، مگر آن که 18 سالش تمام شود.

به این ترتیب از خوزه فرانسیسکو مولینا، مدیر ورزشی اسپانیا خواسته شده که با وکلا در ارتباط باشد و آنها کار تابعیت بوری و آنسو فاتی را سرعت ببخشند.

فاتی اصالتا از کشور گینه بیسائو می‌آید، و این کشور مستعمره پرتغال بوده است. به این ترتیب فدراسیون فوتبال پرتغال هم شاید تلاش کند که به او گذرنامه پرتغالی بدهد.

8444