فرکی: تفاوتی میان ما و نساجی وجود ندارد/ قائمشهر می‌تواند الگوی دیگر شهرها باشد

فرکی: تفاوتی میان ما و نساجی وجود ندارد/ قائمشهر می‌تواند الگوی دیگر شهرها باشد

وب سایت رسمی فوتبالی- حسین فرکی سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: از هواداران نساجی که فضای ورزشگاه را همیشه به سمتی می‌برند تا تیم‌های مقابل احساس آرامش کنند و ما در فوتبال در همه ورزشگاه‌ها باید به دنبال چنین جوی باشیم.

به گزارش فوتبالی، حسین فرکی در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال پیکان برابر نساجی مازندران گفت: خوشحالم بار دیگر فوتبال بهانه‌ای برای دیدار با شما اصحاب رسانه شده است. قبل از اینکه درباره بازی صحبت کنم، لازم می‌دانم خدمت مردم استان مازندران تبریک بگویم. نسبت به آخرین بازی فصل گذشته تحولاتی در تیم نساجی شاهد بودیم که اکنون بابت آن احساس خوشحالی می‌کنیم. هرچند شایستگی مردم استان مازندران و هواداران نساجی بیشتر از این ورزشگاه بزرگ (شهید وطنی قائمشهر) است تا بیشتر از بازی تیم محبوب خود لذت ببرند. تغییرات رخ داده در ورزشگاه جای خوشحالی دارد.

او اضافه کرد:« می دانم لیاقت و شایستگی هواداران فوتبال امکانات بیشتری است. آن ها لیاقت ورزشگاه بزرگ و خوب از نظر رفاهی هستند تا  تیم محبوبشان بیشتر و بهتر لذت ببرند. همینکه این تغییرات به وجود آمده جای خوشحالی دارد. تبریک اولم به خاطر این است که شرایط ورزشگاه بهتر شده و تشکر دیگری دارم از بخ هواداران تیم نساجی به خاطر حضور دائمی و همیشگی و عشق و علاقه ای که دارند. در دیدار قبلی فرصت نشد که این ها را بگویم من در آن بازی خودم شاهد بودم و  تبریک می گویم به هواداران این تیم چرا که با اینکه بازی را باخته بودیم احساس خیلی خوبی داشتم. ورزشگاه در امنیت خوبی بود تماشاگران تیم خودشان را تشویق می کردند و به عنوان یک عضو از فوتبال لذت بردم . تیم ها در قائشمهر احساس امنیت کنند و این باید الگویی باشد برای ورزشگاه های دیگر هرچنددر جاهای دیگر هم شرایط خوبی دیده ایم. »


مربی پیکان درباره شرایط بازی گفت:«در هر دوتیم تغییر و تحولات زیادی به وجود آمده است و  شاید هردوتیم نیاز به زمان بیشتری داشته باشند.  یک بازی را سپری کردیم؛ فکر می کنم با توجه به شرایطی که لیگ دارد بعد از آن یک وقفه دو هفته ای تیم ها به به پنج شش هفته برای آمادگی نیاز دارند.  به هرحال در این مقطع برابر تیمی قرار می گیریم شرایط آن ها هم مثل خودمان است. دیروز در تمرین به بچه ها گفتم شرایط زمین و توپ برای ما و نساجی یکسان است ،ما تهران تمرین می کنیم آن ها هم در تهران هستم، هر دو در زمین طبیعی تمرین می کنیم و در مصنوعی بازی کنیم.»


او افزود:«می خواهیم در همین ابتدای لیگ خودمان را در شرایط بهتری قرار بدهیم. هردوتیم بازیکنان خوبی در مجموعه خودشان دارند و  بازی می تواند از نظر کیفی در سطح بالایی برگزار شود. مطمئنا هر دوتیم یک هدف دارند و می خواهند برنده شوند باید ببینیم چه اتفاقاتی در بازی می افتد.» فرکی ادامه داد:«آقای مهاجری هم اخلاق مدار است و هم کار فنی اش بسیار خوب است. او از دوستان نزدیک من است و  به غیر از این دیدار همیشه برایشان آرزوی موفقیت دارم.»


فرکی در ارتباط با وضعیت چمن مصنوعی ورزشگاه گفت:« بدون شک چمن طبیعی در دنیا مرسوم است و جاهایی از چمن مصنوعی استفاده می کنند که شرایط نگهداری چمن طبیعی را ندارد. اینجا هم شرایطش اینگونه است. من هم معتقدم چمن مصنوعی کیفیت بازی را بالاتر می رود و امیدوارم روزی هم برسد که در اینجا هم چمن طبیعی داشته باشیم که البته دور از دسترس نیست. اینروزها در بدترین شرایط آب و هوایی هم چمن طبیعی هست چون زیرساخت هایش وجود دارد. اینجا اما چمن مصنوعی است و ممکن است در دراز مدت برای بازیکنان آسیب های جدی ایجاد کند.»


مربی پیکان با اشاره به 4 غایب تیمش گفت:«ما چند بازیکن محروم و مصدوم داریم. یکی از آن ها فرازامامعلی است که فصل قبل و در همین بازی برابر نساجی محروم شد که جزو بازیکنان اصلی بود. آقای مهران موسوی هم مصدوم است، او بازی اول نبود و در این بازی هم حضور ندارد. اما دیگر بازیکنان باید جبران کنند و من فکر می کنم کسانی که بازی می کنند می توانند نیاز ما را برطرف کنند.متاسفانه از نیم فصل گذشته جابرانصاری را داشتیم که رباطش پاره شد و در حال بهتر شدن است اما هنوز به شرایط بازی نرسیده است. همچنین اسماعیل شریفات را در روز آخر نقل و انتقالات گرفتیم که به این بازی نمی رسد اما در بازی های بعدی هستند. بقیه بازیکنان برای بازی فردا آماده هستند.»


او درباره کیفیت توپ های این فصل هم گفت:« از همان ابتدا که توپ ها را دریافت کردیم احساس کردیم این توپ با توپ فصل گذشته متفاوت است. آرام آرام متوجه شدیم مورد اعتراض خیلی از تیم ها و بازیکنان هم هست و من فکر می کنم اعتراضشان به حق باشد. ما این اعتراض را از طریق باشگاه پیگیر هستیم چون این توپ برای بازی مناسب نیست . بازیکنان اذیت می شوند بخصوص دروازه بان ها که با این توپ مشکل دارند. امیدوار هستم سازمان لیگ هرچه زودتر فکری برای این موضوع کند. توپ و زمین دو عامل اصلی یک مسابقه هستند که بازی را جذاب می کنند روی این توپ ها تجدید نظر شود.این توپ ها شرایط خوبی ندارند اما چون کار جمعی است اعتراضی هم نداریم، عمدی در کار نبوده باید هرچه سریعتر به همدیگر کمک کنیم که شرایط را تغییر بدهیم.»

4344