گزارش ویژه/ وزارت ورزش مدیران هزینه را برای سرخابی ها نمی خواهد/ تکذیب حضور آذری و قریب در استقلال

گزارش ویژه/ وزارت ورزش مدیران هزینه را برای سرخابی ها نمی خواهد/ تکذیب حضور آذری و قریب در استقلال

وب سایت رسمی فوتبالی– در روزهای گذشته خبرهای استعفای عرب و فتحی، منتشر شد که امروز خبر استعفای عرب تایید شد و محمد حسن انصاری فرد، جانشین او شد.

به گزارش فوتبالی، استقلال هنوز مدیرعاملش تغییر نکرده اما برخی خبرها حاکی از آن است که به زودی مدیرعامل استقلال هم از سمتش استعفا می دهد. دیروز این خبر به همراه خبر استعفای عرب، حجم زیادی از اخبار را تشکیل می داد و حتی روزنامه دولت یعنی روزنامه ایران ورزشی هم به این ماجرا پرداخت.

فوتبالی دیروز با خبر شد که دو گزینه به نامهای حسین قریب و سعید آذری گزینه های جانشینی امیرحسین فتحی هستند اما ظاهرا این دو گزینه در لیست وزارت ورزش نیست. دیروز فوتبالی این خبر را منتشر کرد و روزنامه دولت هم آن را بازتاب داد. 

در این میان انتظار می رفت دیشب محمد حسین میثاقی مجری برنامه فوتبال برتر، از سعید آذری سوالات بیشتری بپرسد و آذری را بیشتر سوال پیچ کند و درباره گزینه بودنش بپرسد اما این اتفاق نیفتاد و آذری پس از کنایه ای به میثاقی در ماجرای حق رشد زد، باعث شد تا گفت و گو هر چه زودتر به پایان برسد. 

روزنامه ایران ورزشی به عنوان ارگان رسمی دولت هم امروز در گزارشی به این نکته اشاره کرد که از محمدحسین قریب خواسته شده که فردی را برای حضور در مدیریت باشگاه استقلال معرفی کند که البته هنوز اتفاقی در این زمینه رخ نداده است. در24 ساعت قبل این خبر منتشر شده که احتمال تغییرات در کادر مدیریتی باشگاه استقلال وجود دارد و از مدیرانی مثل محمدحسین قریب و سعید آذری به عنوان گزینه‌های جانشینی امیرحسین فتحی نام برده شد.

قریب آخرین بار دو سال قبل به استقلال برگشت منتهی او علیرغم انتصابش به عنوان رئیس هیات مدیره باشگاه، در هیچ کدام از جلسات هیات مدیره شرکت نکرد و نهایتا استعفا داد تا مشخص شود از وضعیت مدیریتی استقلال در آن مقطع اصلا راضی نبوده است. حتی در آن زمان به او پیشنهاد مدیرعاملی استقلال هم ارائه شد که او این پیشنهاد را قبول نکرد. دکتر قریب در گفت و گوی کوتاهی که با خبرنگار سایت فوتبالی داشت در پاسخ به سوالی درباره احتمال بازگشتش به استقلال فقط به گفتن این دو جمله بسنده کرد که نه صحبتی از وزارت ورزش با او برای بازگشت به استقلال شده و نه خود او برنامه ای برای کار در باشگاه استقلال دارد.

حالا باید دید در شرایطی که به نوشته ارگان دولت( روزنامه ایران ورزشی) فتحی آمادگی‌اش برای استعفا را به وزارت ورزش اعلام کرده، چه مدیری جایگزین او خواهد شد؟ آیا سعید آذری مدیرعامل استقلال می‌شود یا وزارت ورزش گزینه‌های دیگری را مدنظر دارد. طبق اطلاعات سایت فوتبالی، اسم آذری هم از فهرست جانشین‌های فتحی حذف شده است. نکته جالب آذری به همان دلیلی گزینه نیست که فتحی به خاطر همان موضوع احتمالا از استقلال خواهد رفت. وزارت ورزش به دنبال مدیران هزینه نیست و دنبال مدیر درآمدزا می گردد اما مدیرانی مثل فتحی، قریب و آذری، از دید وزارت مدیر درآمد نیستند و به همین دلیل امکان همکاری با آنها وجود ندارد. 

آنطرف میدان، محمدحسن انصاری‌فرد سابقه خوبی در پیدا کردن اسپانسر و حل مشکلات مالی پرسپولیس داشته و الان هم در شرایطی به پرسپولیس برگشته که به وزارت ورزش قول داده مشکلات مالی باشگاه را تا حد امکان رفع خواهد کرد.  انصاری فرد روابط سیاسی و اقتصادی خوبی دارد و در کار صادرات و واردات است و با شرکتهای مختلف آشناست و مطمئنا می تواند به درد پرسپولیس بخورد.  وزارت ورزش برای استقلال به دنبال گزینه‌ای مشابه انصاری‌فرد برای استقلال می‌گردد و باید دید سلطانی‌فر مدیر ایده‌ آل و درآمدزا را پیدا خواهد کرد یا نه. آخرین خبرها حاکی از آن است که فتحی ممکن است در روزهای آینده کنار رود اما با احتمال بالا، استقلال پس از دربی، فتحی را در پست مدیرعاملی نخواهد دید.

گزارش: چیا فوادی/ وب سایت فوتبالی نیوز

7655