نصب مجسمه 3.5 متری کرویف در بارسلونا

نصب مجسمه 3.5 متری کرویف در بارسلونا

سایت رسمی فوتبالی-  سران باشگاه بارسلونا برای بزرگداشت یاد و خاطره یوهان کرویف، اسطوره فقید این باشگاه، مجسمه بزرگی از این اسطوره هلندی را ساخته و در باشگاهشان قرار دادند.

به گزارش فوتبالی، این مجسمه ساخت کوری آمرلان فن نیکرک هلندی است. آقای فن نیکرک 72 ساله و یک مجسمه ساز و نقاش مشهور هلندی است.او تجربیات هنری زیادی دارد و به همین خاطر هم ساخت مجسمه کرویف را به او سپردند.

این مجسمه از جنس برنز است و 3.5متر طول دارد و وزن آن حدودا 3500 کیلوگرم است. مجسمه ساز هلندی 4 ماه وقت صرف ساخت این مجسمه کرد تا به موقع به مراسم رونمایی برسد. کوری آمرلان تجربه ساخت مجسمه های مختلفی در کشور هلند دارد و به عنوان مثال مجسمه برخی از چهره های فوتبالی هلند از جمله فرانک ریکارد و رینوس میچل را که در فدراسیون فوتبال هلند در شهر زیست نصب هستند، شاهکار اوست.

این مجسمه در باشگاه بارسلونا نصب شد و در مراسم رونمایی از آن مدیران ارشد باشگاه و شهردار بارسلونا و اعضای خانواده کرویف از جمله همسر او و دختر و پسرش حضور داشتند.

جوردی کرویف، پسر یوهان کرویف دراین باره گفت:« این برای ما افتخار بزرگی است و فقط می توانیم از مقامات بارسلونا تشکر کنیم. اینجا، در نزدیکی جایگاهی ویژه که پدرم سالها دراینجا حضور داشت. این مجسمه باید همینجا باشد.»

بارتومئو رئیس باشگاه بارسلونا هم گفت:« زمانی که کرویف ما را ترک کرد، جای خالی او را کاملا حس کردیم. حالا ما بدون مردی ماندیم که ذهنیت گروهی باشگاه ما را تغییر داد؛ بدون سرمربی ای که پایه و اساس فوتبال امروز بارسلونا را متحول کرد.» 

 6363