روبن: بایرن برای دادن پیراهن 10 تیم به کوتینیو، از من اجازه گرفت

روبن: بایرن برای دادن پیراهن 10 تیم به کوتینیو، از من اجازه گرفت

سایت رسمی فوتبالی- آرین روبن ستاره هلندی و سابق دنیای فوتبال که سالها سابقه حضور در بایرن مونیخ را در کارنامه ورزشی اش دارد، اخیرا به آنالیز اوضاع درباشگاه باواریایی پرداخته و در مورد انتقال فیلیپه کوتینیو به آلیانس آرنا اظهارنظر کرده است.

به گزارش فوتبال، آرین روبن در این رابطه گفته که بایرنی هاباید به فیلیپه کوتینیو زمان بدهند تا بتواند تمام پتانسیلش را دراین تیم به نمایش بگذارد. چندی پیش و در بازار تابستانی بود که کوتینیو با قراردادی قرضی از بارسلونا راهی مونیخ شد.

حالا روبن در گفتگو با برنامه اسکای90 در این باره گفته:« باید به کوتینیو زمان داد. او به تیم و باشگاهی جدید رفته و همیشه به کمی زمان، دست کم چند هفته فرصت نیاز است. ولی فکر می کنم که او بازیهای خیلی خوبی برای بایرن انجام خواهد داد.» روبن در ادامه به این نکته اشاره کرد که سران بایرن از او نظرش را درمورد اهدای پیراهن شماره 10 این تیم که تا فصل پیش دراختیار روبن بود، جویا شده اند و از این رفتار شایسته مدیران بایرن قدردانی کرد.

روبن دراین رابطه گفت« من بهترین ها برای بایرن می خواهم؛ اگر بازیکن تازه ای به تیم بیاید و پیراهن شماره 10 بایرن را بخواهد، چه می توان گفت؟ بخواهم که این پیراهن را برای یک فصل روی دیوار آویزان کنند؟» او همچنین به این نکته اشاره کرد که انتقال کوتینیو به بایرن، به منزله پایان دوران توماس مولر دراین تیم نیست. 

آرین روبن یکی از دوستان صمیمی توماس مولر در رختکن بایرن بود و حالا درمورد روبن گفته:« من یکی از طرفداران سرسخت توماس مولر هستم. او توانایی ها و ویژگی هایی دارد که در رختکن بایرن در هیچ بازیکن دیگری دیده نمی شود. مولر بازیکنی تیمی است و فضاهای خالی زیادی را باز می کند و بازی را به عمق می برد. از نظر من او بازیکن خیلی مهمی است و این را نشان داده. فاز پایانی فصل قبل را به یاد بیاورید که چه بازیهای فوق العاده ای برای تیم انجام داد.»

این درحالی است که فیلیپه کوتینیو دقیقا درپست توماس مولر بازی می کند؛ هرچند که سبک بازی این دو با هم متفاوت است. دو فصل پیش و با انتقال قرضی خامس رودریگز به بایرن مونیخ، گفته می شد که با جذب این ستاره کلمبیایی، توماس مولر جایگاهش را درترکیب اصلی تیم از دست می دهد؛ اما یوپ هاینکس سرمربی وقت باواریایی ها فرمولی را یافت که بتواند از هر دو ستاره درکنار هم استفاده کند.

6363