گزارش ویژه/ چرا مراسم بهترین ها به صورت زنده پخش نشد؟/ درودگر: شبکه سه در این باره مقصر نیست!

گزارش ویژه/ چرا مراسم بهترین ها به صورت زنده پخش نشد؟/ درودگر: شبکه سه در این باره مقصر نیست!

وب سایت رسمی فوتبالی- مراسم برترین های فوتبال ایران در حالی روز گذشته در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد که این مراسم به دلایل مختلف به صورت زنده از شبکه های سیما پخش نشد.

به گزارش فوتبالی، در حالی که انتخاب مجتبی پوربخش به عنوان مجری برنامه این احتمال را می داد که مراسم برترین های فوتبال ایران از شبکه ورزش به صورت زنده روی آنتن خواهد رفت اما به دلیل برخی نا هماهنگی ها این موضوع عملی نشد.

پیگیری های خبرنگار فوتبالی حاکی از آن است که، روز چهارشنبه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال با شبکه ورزش و شورای هماهنگی سیما مکاتبه کرده و برای پخش زنده مراسم برترین های فوتبال ایران از این شبکه به توافق می رسند اما در عین ناباوری روز گذشته به جای پخش این مراسم شاهد پخش مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس  بودیم.

گویا ناهماهنگی هایی که در کنداکتور شبکه ورزش بوده باعث عدم پخش این مراسم شده بود. البته خبری هم منتشر شد که قرار است مراسم به صورت زنده از شبکه ورزش پخش شود اما این خبر به صورت رسمی از سایت شبکه ورزش اعلام نشد. 

بعد از اینکه از سوی شبکه ورزش به مسئولین فدراسیون و سازمان لیگ اعلام می شود که نمی توانند این مراسم را به صورت زنده پخش کنند در فاصله دو ساعت به برگزاری مراسم با شبکه سه مذاکره می کنند اما مسئولین شبکه سه اعلام می کنند پخش زنده این مراسم نیازمند هماهنگی و حضور دستگاه پرتابل پخش زنده است که در این مدت زمان کوتاه امکان پذیر نیست.

در این میان گفته می شود صادق درودگر چند بار با مدیران سازمان صدا و سیما تماس تلفنی برقرار کرده و پیگیر پخش زنده این مراسم می شود تا مشکل به وجود آمده حل شود اما پیگیری های درودگر هم به نتیجه نرسید تا مراسمی که هر سال از سوی صدا و سیما به صورت زنده و مستقیم روی آنتن می رفت پخش نشود. البته درودگر به سایت فوتبالی می گوید که امسال سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال، قصد دارد که با همه شبکه های تلویزیونی و رسانه های اینترنتی تعامل کند و درباره پخش نشدن مراسم، شبکه سه مقصر نیست!

حال سوال اینجاست که چرا شبکه ورزش علیرغم اینکه ابتدا موافقت خود را با پوشش زنده این مراسم اعلام می کند در 2 ساعت مانده به شروع برنامه از پخش مراسم خودداری میکند؟ آیا بحث اسپانسر مطرح بوده است یا داستان چیز دیگری است. مدیر روابط عمومی سازمان لیگ در حاشیه برگزاری این مراسم به خبرنگاران توضیح داد که اسپانسر این برنامه همان اسپانسر رسمی فدراسیون فوتبال است و سایر برندهایی که در سالن دیده می‌شوند طرف قراداد با فدراسیون فوتبال نیستند. تأخیر در آغاز مراسم معرفی برترین‌های فوتبال کشور در فصل ۹۸-۹۷ باعث ناراحتی میهمانان و مدعوین به این مراسم شده بود و صادق درودگر هم دلیل این تاخیر را ناهماهنگی با صدا و سیما جهت پخش زنده این مراسم اعلام کرد اما در نهایت او امروز تغییر موضع داد و گفت که شبکه سه بی تقصیر بوده است. 

 درودگر در این باره به فوتبالی می گوید:« تلاش کردیم که این مراسم پخش مستقیم شود. دوستان ما در صداوسیما هم تلاش کردند، ولی متأسفانه این امکان فراهم نشد. تأخیر در برگزاری این مراسم برای این بود که می‌خواستیم این مراسم به صورت مستقیم پخش شود. زمان را یک ساعت عقب انداختیم، ولی متأسفانه امکان پخش مستقیم فراهم نشد. به‌هرحال این تاخیر و ناهماهنگی بخشی از آن به گردن من است و بخشی از آن هم به جاهای دیگر مربوط است.»

گزارش: چیا فوادی/ وب سایت فوتبالی نیوز

7655