گولیت: باید منتظر گافهای دلیخت در یوونتوس باشیم

گولیت: باید منتظر گافهای دلیخت در یوونتوس باشیم

سایت رسمی فوتبالی- رود گولیت اسطوره فوتبال هلند خیلی خوب می داند که انتقال یک فوتبالیست از لیگ هلند به سری آ ایتالیا چه تجربه ای است. اسطوره سابق فوتبال هلند در گفتگو با تلگراف در مورد فوتبالیست هلندی دیگری که گام در مسیر او گذاشته صحبت کرده است: متیاس دلیخت. این مدافع هلندی در بازار نقل و انتقالات تابستانی با ترک آژاکس آمستردام به یوونتوس پیوست و پس از امضای قراردادی افسانه ای، حالا انتظارات زیادی از او می رود.

به گزارش فوتبالی، گولیت بر این باور است که کار برای دلیخت برای تطبیق یافتن با شرایط زندگی در ایتالیا سخت خواهد بود و دراین میان او مرتکب اشتباهات متعددی خواهد شد و باید بیش از آنکه برای نفوذ به زمین تیم حریف باشد، بکوشد تا تیمش گل نخورد. گولیت دراین رابطه گفت:« در ایتالیا فوتبال بیش از سایر کشورها، ورزشی است که به لحظات و ثانیه ها متکی است. دلیخت خیلی سریع این را درک خواهد کرد. برای او به عنوان یک مدافع مهم این است که تیمش گل نخورد. حتی مهمتر از اینکه بخواهد توپ را رو به جلو برده و در حرکات تهاجمی مشارکت کند. او در مهارهای تک به تک موفق خواهد بود ولی در حملات جمعی تیم حریف، احتمالا گافهایی خواهد داد. دراین شرایط اصلا اهمیتی ندارد که چقدر خوب بازی می کنی.»


گولیت معتقد است که حضور در لیگ ایتالیا برای یک مدافع خیلی سخت است؛ به ویژه برای مدافعی مثل دلیخت که عادت به بازی کردن در لیگ دیگری داشته.البته او به مهارتهای فوتبالی دلیخت باور دارد و معتقد است که او درنهایت در تورین موفق خواهد شد:« بازی کردن در سری آ برای یک مدافع خیلی سخت است. چون مهاجمان زیادی هستند که فقط به یک فضای خالی کوچک و یا کوچکترین فرصت نیاز دارند تا به گل برسند. دلیخت باید تمرکزش را روی دفاع کردن قرار دهد و گوش به زنگ باشد؛ این کاملا متفاوت با شرایطش در آژاکس است. برای یک مدافع هلندی که عادت به فوتبال بازی کردن در لیگ هلند دارد، این یک مرحله گذار سخت است. دلیخت قطعا مرتکب اشتباهاتی خواهد شد ولی  با مهارتهای فوتبالی اش، کاریزمای بالایش و شخصیت مثال زدنی اش در یوونتوس عملکرد خوبی خواهد داشت.»

او در ادامه درمورد شرایط فعلی آژاکس در رقابتهای این فصل گفت:« آژاکس این فصل یک فاجعه است.»

 
6363