اتفاقی نادر در اسپانیا: اخراج یک سرمربی، سه روز بعد از انتصاب

اتفاقی نادر در اسپانیا: اخراج یک سرمربی، سه روز بعد از انتصاب

سایت رسمی فوتبالی - روز چهارشنبه بود که باشگاه سالامانکای اسپانیا نام مارکو آنتونیو رودریگز را به عنوان سرمربی جدید تیمش معرفی کرد؛ اما حالا و سه روز بعد از این انتصاب، این باشگاه خبربرکناری این سرمربی مکزیکی را اعلام کرد!

به گزارش فوتبالی، در بیانیه منتشره دراین رابطه می خوانیم:«باشگاه سالامانکا بدین ترتیب اعلام می کند که مارکو آنتونیو رودریگز، پست سرمربیگری این تیم را ترک کرده و به دنبال بهترین گزینه ممکن برای در دست گرفتن هدایت تیمی دسته اولی است. ما از تلاشهای او و تعهدش به باشگاه در طول این روزها تشکر کرده و بهترین ها را برای او چه در عرصه شخصی و چه در عرصه ورزشی آرزومندیم.»

این طور به نظر می رسد که سران باشگاه سالامانکا به دنبال آن بودند که این سرمربی مکزیکی اسما سرمربی تیمشان باشد و هدایت تیم را به خوسه لوئیس ترخو واگذار کنند. ترخو گزینه اصلی سالامانکا برای هدایت تیمشان در این فصل بود ولی مسئولان فدراسیون فوتبال اسپانیا به دلیل نقص مدارک آقای ترخو او را به عنوان سرمربی سالامانکا قبول نکردند. 

حالا آقای مارکو آنتونیو رودریگز دراین رابطه گفته:« اخراج؟ با فردی با مدرک سرمربیگری درجه برتر و یا یوفا پرو، باید با حرفه ای گری و اخلاق رفتار شود. یک سرمربی معتبر مدرکی که نتیجه سرمایه گذاری سالها زمان و آماده سازی شخصی است را نمی فروشد و هرگز نام و وجهه اش را به کسانی که مدارک عالی ندارند، اجاره نمی دهد.»

بدین ترتیب اولین تجربه سرمربیگری مارکو آنتونیو رودریگز چندان دلنشین نبود و بعد از تنها سه روز به پایان رسید. او که سالها سابقه داوری را نیز درکارنامه فوتبالی اش می بیند، به خاطر قضاوت دیدار دو تیم ایتالیا و اروگوئه در جام جهانی 2014 و ندیدن گازی که لوئیس سوارز از کتف کیه لینی گرفت، حسابی به شهرت رسید و بعد از آن هم بازی برزیل - آلمان را که با برد 1-7 آلمانی به پایان رسید، سوت زده بود.

 

6363