جهانبخش مثل کیا؛ مبارزه به جای ناامیدی

جهانبخش مثل کیا؛ مبارزه به جای ناامیدی

وبسایت رسمی فوتبالی - بخشهای مهم گزارش ایران ورزشی درباره سرنوشت علیرضا جهانبخش در برایتون را برایتان انتخاب کردیم:

* علیرضا جهانبخش که در روزهای پایانی نقل و انتقالات تابستان با شایعه جدایی از برایتون و بازگشت به لیگ هلند مواجه شد، در روزهای اخیر با انگیزه‌ای بالا در تمرینات شرکت کرده و امیدوار است بتواند به ترکیب برایتون برسد یا توانایی‌هایش را در فرصت‌های کوتاه نشان بدهد. شرایط این روزهای جهانبخش در برایتون، ما را یاد الگوی او می‌اندازد. الگویی به نام مهدی مهدوی‌کیا که یک فصل را با چنین شرایطی در هامبورگ آغاز کرد اما دست از مبارزه بر نداشت و در نهایت مربیان وقت باشگاه آلمانی را مجاب کرد تا از وجودش در ترکیب اصلی استفاده کنند.

* هرگز فراموش نمی‌کنیم که مهدی مهدوی‌کیا در جمع بهترین پاسورهای بوندس‌لیگا قرار گرفت اما با تغییر کادرفنی در هامبورگ، توماس دال هدایت این تیم را بر عهده گرفت. مربی جوانی که در دوران بازی روی نیمکت می‌نشست تا مهدوی‌کیا به عنوان هافبک راست برای هامبورگ بازی کند. مشکلات قدیمی دال با کیا باعث شد تا او علاقه‌ای به استفاده از بازیکن ایرانی‌اش نشان ندهد اما ستاره فوتبال ایران در آن روزها آنقدر تلاش کرد و از فرصت‌های کوتاه بهره برد تا در نهایت به ترکیب هامبورگ راه یافت و دوباره به یکی از بازیکنان کلیدی این تیم تبدیل شد. یادمان نمی‌رود در یکی از بازی‌ها هواداران هامبورگ به دلیل بازگشت کیا به ترکیب، آنقدر نام کوچک او را با تلفظ: «میدی، میدی» صدا زدند که این موضوع به تیتر یک رسانه‌های آلمانی تبدیل شد.

* علیرضا جهانبخش که سابقه بازی کنار مهدی مهدوی‌کیا را در داماش گیلان دارد، بارها اعلام کرده که ستاره سابق هامبورگ را به عنوان الگوی ورزشی برگزیده. ستاره‌ای که دست از مبارزه برنداشت و با تلاش نشان داد که می‌توان از سیاهی‌ها عبور کرد و اتفاق‌های بزرگی را رقم زد. جهانبخش نیز چنین تصمیمی دارد، او دست از تلاش و مبارزه برنمی‌دارد تا به ترکیب برایتون برسد و نشان دهد که جذب او بی‌برنامه و ناموفق نبوده است. او به امید روزها و هفته‌های آینده نشسته، به امید عبور از ترافیک خط هجومی برایتون و جلب اعتماد گراهام پاتر سختگیر. او می‌تواند، به شرطی که با انگیزه باشد و با گام‌های بلند به سمت روزهای روشن آینده حرکت کند.

1984