روبن: آنچلوتی و مورینیو نه؛ گواردیولا بهترین مربی من بود

روبن: آنچلوتی و مورینیو نه؛ گواردیولا بهترین مربی من بود

سایت رسمی فوتبالی – آرین روبن، اسطوره بایرن مونیخ گفته پپ گواردیولا بهترین مربی‌ای است که او داشته است. این در حالی است که او زیر نظر ژوزه مورینیو و کارلو آنچلوتی هم بازی کرده است.

این بال 35ساله پس از پایان فصل اخیر، از فوتبال کناره‌گیری کرد. او در چلسی و رئال مادرید بازی کرد و در سال 2009 به بایرن مونیخ پیوست و ده سال در این تیم حضور داشت.

از او سوال شد که بهترین مربی‌اش چه کسی بوده و او گفت: «پرسش سختی است. اما اگر از من بپرسید که چه کسی بهترین بود، می‌گویم پپ گواردیولا. من با او بیش از همه از فوتبال لذت بردم. از نظر فوتبالی او درخشان بود.

زمانی که پپ آمد، من 30 سال را رد کرده بودم. در این سن شما تلاش می‌کنید عملکرد خود را حفظ کنید و افت نکنید، اما من زیر نظر او بهتر هم شدم. من در پست‌های متفاوتی بازی می‌کردم که هرگز تصور نمی‌کردم در آنها به میدان بروم. او بهترین مربی من بود.»

بایرن پس از رفتن روبن فیلیپه کوتینیو را از بارسلونا قرض گرفته است. روبن می‌گوید: «حسن صالح‌حمیدزیچ با من تماسی گرفت که بسیار دلنشین بود. او به من گفت که کوتینیو پیراهن شماره 10 را می‌خواهد. من هم پاسخ دادم که بهترین‌ها را برای باشگاه می‌خواهم و اگر شماره 10 برای او خوب است، مشکلی نیست و آن را داشته باشد. کوتینیو بازیکنی در کلاس جهانی است و بی‌تردید به باشگاه کمک خواهد کرد. او انتقالی بزرگ است. او نیاز به زمان دارد، اما با تکنیکی که دارد از پسش برمی‌آید.»

8444