کشف آلودگی سمی شدید در محل ورزشگاه تیم بکام

کشف آلودگی سمی شدید در محل ورزشگاه تیم بکام

سایت رسمی فوتبالی - محل در نظر گرفته شده برای احداث ورزشگاه تیم اینتر میامی بر اساس تحقیقات بسیار سمی تر از چیزی است که تصور می شد و آلودگی آرسنیک در آن به حدی است که خطر فیزیکی دارد.

به گزارش فوتبالی، تحقیقات اخیر نشان داده که مشکلات محیطی در محل پیشنهادی برای احداث ورزشگاه این تیم آمریکایی بسیار بیشتر از حد تصور است. باشگاه و شهر مذاکراتی را برای ساخت ورزشگاه اینترمیامی با ظرفیت 25000 هوادار به همراه هتل، دفتر کار، مرکز خرید، زمین فوتبال و پارکینگ انجام داده بودند. این محل تنها زمین گلف شهر بود که به میامی تعلق داشت و حالا با آزمایش های باشگاه مشخص شده که زیر سطح چمن آن پر از آلودگی است. میزان آرسنیک موجود در این خاک دو برابر حد مجاز است و اندازه باریوم آن نیز در همین شرایط قرار دارد. این محل زمانی برای دفن خاکستر حاصل از سوزاندن زباله ها بوده است. فرانسیس سوارز، شهردار میامی، در این باره گفت: " این موضوع باعث نگرانی های بسیاری شده است. خوشحالیم که این اتفاقات باعث شد که این محل را مورد بررسی قرار دهیم. اساسا این محل میزان آلودگی بسیار بیشتری نسبت به آنچه قابل قبول باشد، دارد. "

مقامات باشگاهی که متعلق به دیوید بکام است پیش از این مدعی شده بودند که هزینه پاکسازی این محل حدود 35 میلیون دلار است اما سوارز معتقد است که حالا و با توجه به میزان آلودگی این رقم به 50 میلیون دلار رسیده است. انتظار می رود عملیات ساخت این ورزشگاه در سال 2020 آغاز شده و تا سال 2022 نیز ادامه پیدا کند. 

1070