کاماچو: مارادونا می توانست هنوز فوتبال بازی کند اگر...

کاماچو: مارادونا می توانست هنوز فوتبال بازی کند اگر...

سایت رسمی فوتبالی- خوسه آنتونیو کاماچو سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا در گفتگوبا روزنامه ال موندو به این نکته اشاره کرده که مسی نمی تواند بهترین بازیکن دنیا و بهترین بازیکن تاریخ باشد، درصورتی که آرژانتینی است و نتوانسته قهرمان جام جهانی شود.

به گزارش فوتبالی، آقای کاماچو در جریان این گفتگو از مسائل مختلفی صحبت کرده. بخشی از صحبتهای او درمورد عملکرد ارنستو والورده در باشگاه کاتالان بود. کاماجو دراین رابطه گفت:« والورده می داند چطور باید کارهایش را انجام دهد وتیم را هدایت کند. او خیلی کار می کند ولی اگر شانس نداشته باشی، بازنده ای.» در همین رابطه او به عملکرد بارسلونا در دو فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا اشاره کرد و گفت:« بارسلونا در بازی با لیورپول و همچنین رم بدشانسی نیاورد؛ آنها در بازی هایشان در نوکمپ، خیلی خوش شانسی آوردند.» و به این نکته اشاره کرد که گل آخر بازی با لیورپول که از روی یک ارسال کرنر معروف به ثمر رسید، یک بازی استراتژیک نبود و از روی شانس این ضربه کرنر تبدیل به گل شد.

کاماچو در ادامه درمورد لیونل مسی صحبت کرد و گفت:« مسی بازیکن خیلی خوبی است. ولی اگر آرژانتینی باشی و قهرمان جام جهانی نشوی، نمی توانی بهترین بازیکن دنیا و بهترین بازیکن تاریخ لقب بگیری. دربرخی کشورها که فوتبال در سنتشان نیست، قهرمان نشدن در جام جهانی کمتر اهمیت دارد ولی آرژانتین یکی از پتانسیلهای بزرگ دنیای فوتبال است. پس مسی بدون قهرمانی در جام جهانی، نمی تواند بهترین بازیکن تاریخ باشد. او این جام را در ویترین افتخاراتش کم دارد. قهرمانی در جام جهانی بزرگترین رویای هربازیکنی است و قطعا آرژانتینی ها همیشه حسرتش را خواهند خورد.»

کاماچو مارادونا را بهترین بازیکن تاریخ دنیای فوتبال می داند:« مارادونا با تمام مهارتهایی که داشت، اگر فوتبالش را مثل کریس رونالدو و مسی جدی می گرفت، هنوز می توانست بازی کند و شادی و نشاط بیشتری به آرژانتینی ها هدیه کند.» و درمورد کریستیانو رونالدو گفت:« من در پرتغال با کریس آشنا شدم. در آن زمان او بازیکن فوق العاده و سوپرحرفه ای بود؛ دقیقا مثل مسی.»

بخش پایانی صحبتهای او درمورد نیمار و شرایط مبهم او در دنیای فوتبال است:« نیمار باید دوباره به اوج دنیای فوتبال بازگردد. او می داند که جدایی اش از بارسا و پیوستنش به پاری سن ژرمن اتفاق مثبتی برای کارنامه ورزشی اش نبود و الان یک امتیاز مثبتی که کریس و مسی از آن بهره مندند را در اختیار ندارد. اگر نیمار باهوش باشد، تمرکز خواهد کرد و کارها را خوب پیش خواهد برد. چون هرجا که برود، یک سری مسائل ممکن است کارنامه ورزشی اش را به خطر بیندازد.»

6363