فرار از زیر سایه مسی و بازگشت شکوهمندانه کوتینیو در بایرن مونیخ

فرار از زیر سایه مسی و بازگشت شکوهمندانه کوتینیو در بایرن مونیخ

سایت رسمی فوتبالی - فیلیپه کوتینو پس از 1.5 سال حضور در نیوکمپ و کنار لیونل مسی تصمیم گرفت که این تیم را به مقصد بایرن مونیخ ترک کند. 

به گزارش فوتبالی، حتی پیش از این که این انتقال به صورت کامل نهایی شود، بسیاری از بازیکنان تیم های رقیب او را به عنوان بهترین بازیکن حاضر در لیگ آلمان معرفی کنند. قهرمان کوپا آمریکا به این تعاریف در برزیل عادت دارد و پیش از این نیز در آنفیلد در حد یک قهرمان با او برخورد می شد اما در طول دوران حضور خود در نیوکمپ هرگز چنین اتفاقاتی رخ نداد. کوتینیو در ژانویه 2018 به عنوان گرانقیمت ترین بازیکن تاریخ بارسلونا با قراردادی به ارزش 120 میلیون یورو به این تیم پیوست. این بازیکن برزیلی قصد داشت وارث آندرس اینیستا در نیوکمپ شود و بازیکن خلاق پشت لیونل مسی و لوییس سوارز لقب بگیرد و در ماه های ابتدایی خود نیز تا حدودی به این موفقیت دست پیدا کرد. ارنستو والورده در سیستم 2 - 2 - 2 - 4 خود از او به عنوان وینگر استفاده می کرد و عثمان دمبله نیز در سمت دیگر زمین وظیفه توپ رسانی به سوارز و مسی را بر عهده داشت. با حضور دو بازیکن هجومی در میانه زمین، کوتینیو اغلب باید در محوطه دورتری قرار می گرفت و نمی توانست با پای قدرتمندتر خود مانند دوران حضورش در لیورپول شانس خود را در نزدیکی دروازه امتحان کند. 

بهترین موفقیت او در سیستم 3 - 3 - 4 بوده که توانست در غیاب مسی یک هت تریک را نیز به نام خود ثبت کند. یک هفته بعد بار دیگر لیونل مسی در ترکیب بارسا حضور داشت و کوتینیو تک گل پیروزی بخش این تیم برابر رئال سوسیه داد را با حرکات انفرادی و ضربه تمام کننده زیبایی به ثمر رساند. جدایی اینیستا در تابستان گذشته باعث شد که والورده بیشتر از این سیستم استفاده کند اما کوتینیو به عقب تر رفت تا مسی توانایی بیشتری برای بازی با سوارز و دمبله داشته باشد. وقتی سرانجام بار دیگر به عنوان وینگر چپ در ترکیب حضور پیدا کرد توانست برابر سویا و رئال مادرید گلزنی کند. او اولین گل پیروزی به یاد ماندنی 5 - 1 برابر رئال را برای آبی و اناری پوشان به ثمر رساند. با این حال این نمایش ها هم والورده و هواداران بارسا را قانع نکرد و به نظر می رسید که انتظارات بسیار بیشتر است. جرارد پیکه در این میان بارها در برابر اعتراضات از هم تیمی خود دفاع کرد و به هواداران گفت که باید از او حمایت کنند. 

شرایط زمانی سخت تر شد که کوتینیو پس از گلزنی برابر منچستریونایتد در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان در نیوکمپ دست خود را روی گوشش گرفت و بعدتر مدعی شد که همیشه به همه احترام گذاشته و انتظار رفتار متقابلی نیز دارد. مهاجم تیم ملی برزیل در فصل 19 - 2018 لالیگا تنها 5 گل به ثمر رساندو حالا هواداران از پیوستن او به بایرن مونیخ خوشحال نیز هستند. انتقال قرضی او به آلیانز آرنا با بند خرید 120 میلیون یورویی تحسین بسیاری از بازیکنان تیم های رقیب را برانگیخته و حتی جولیان برنت، بازیکن دورتموند، نیز از او به عنوان بازیکنی بی نظیر یاد کرده است. کوتینیو می تواند در پست محبوب خود در بایرن پیشرفت بسیاری داشته باشد. سبک بازی او و ضرباتی که با پای قدرتمند خود به همراه کاتی که به توپ می دهد، به سمت دروازه حریفان می زند تا حدودی شبیه به حرکات فرانک ریبری است. او می تواند گزینه خوبی برای وینگر چپ یا حتی نقش شماره 10 که پیش از این خامس رودریگز آن را ایفا می کرد، باشد. کوتینیو در هر نقطه از زمین می تواند بازیکن تعیین کننده ای باشد و انتظار می رود که خیلی زود تاثیر خود در ترکیب بایرن را نشان دهد. او می توانست به کسب قهرمانی در نیوکمپ ادامه دهد اما حالا به دور از سایه لیونل مسی، او می تواند با نمایش توانایی های خود در زمین این افتخارات را کسب کند.

1070