شرط جدید و عجیب سازمان لیگ برای صدور کارت پوشش خبری و تصویری سازمان لیگ

شرط جدید و عجیب سازمان لیگ برای صدور کارت پوشش خبری و تصویری سازمان لیگ

وبسایت رسمی فوتبالی- تصمیم جدید سازمان لیگ برای صدور کارت پوشش خبری و تصویری سازمان لیگ برتر می‌تواند مشکلاتی برای خبرنگاران و عکاسان ایجاد کند.

به گزارش فوتبالی، سازمان لیگ دیروز اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرد که رسانه‌ها باید دوباره برای گرفتن کارت پوشش خبری و تصویری رقابتهای لیگ برتر اعلام کنند. نکته مهم اینکه یکی از شرطهای سازمان لیگ برای صدور کارت جدید خبرنگاران، داشتن کارت انجمن خبرنگاران و عکاسان ورزشی است. کارتی که به این راحتی ها صادر نمی شود.برخی هنوز ثبت نام نکرده اند، برخی ثبت نام کرده اند و هنوز تایید نشده اند و برخی منتظر تمدید اعتبار کارتشان هستند

در اینکه سازمان لیگ قصد دارد نظم بیشتری در فرایند صدور کارتهای پوشش خبری لیگ برتر اعمال کند، جای شکی وجود ندارد و طبیعتا از همه رسانه ها از این قضیه استقبال می کننو منتهی گذاشتن شرط داشتن کارت انجمن، ممکن است بسیاری از رسانه‌ها و خبرنگاران و عکاسان شهرستانی را به دردسر بیندازد چرا که همه خبرنگاران و عکاسان حوزه فوتبال در سراسر کشود الزاما عضو انجمن خبرنگاران ورزشی نیستند اما حالا مجبورند برای پوشش خبری لیگ برتر، حتما عضو انجمن شوند. 

البته عضویت در انجمن هم هیچ ایرادی ندارد منتهی فرایند صدور کارت برای اعضای جدید و حتی تمدید اعتبار کارت اعضای قدیمی این انجمن، طبیعتا زمان بر خواهد بود و این موضوع شاید روی گرفتن کارتهای جدید سازمان لیگ تاثیر منفی بگذارد. 

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که شاید بعضی از خبرنگارانی که امسال قصد گرفتن گزارش از مسابقات لیگ را دارند، تازه کار باشند و شرایط گرفتن کارت انجمن را نداشته باشند. این موضوع، به خصوص برای آن دسته از خبرنگاران میدانی که حقوقشان بر اساس تعداد گزارشهایشان مشخص می‌شود، نمی‌تواند اتفاق خوبی باشد و درآمد بسیاری از خبرنگاران و عکاسان چه در تهران و چه در شهرستان تحت تاثیر قرار گیرد‌.

1984