بائو: ماندند و پولشان را هم گرفتند و اسطوره هم شدند!

بائو: ماندند و پولشان را هم گرفتند و اسطوره هم شدند!

وب سایت رسمی فوتبالی- بازیکن اسبق تیم استقلال پس از مدتها سکوت، درباره شرایط این روزهای فوتبال ایران و همچنین باشگاه استقلال صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روزنامه گل،  میثم بائو هافبک سابق استقلال معتقد است استراماچونی مربی خوب و باانگیزه ای است و به لحاظ فنی هم سطح بالا است به شرطی که بتواند در تیم به خوبی مدیریت کند چراکه در استقلال و پرسپولیس مدیریت قوی حرف اول را می زند تا به موفقیت رسید و اگر مدیریت ضعیف باشد هرچقدر هم که ستاره در تیم باشد فایده ای ندارد و نمی شود نتیجه گرفت.

در مورد تأخیر در شروع لیگ برتر چه نظری دارید؟
به نظرم این تأخیر برای تیم هایی که کارشان را دیر شروع کردند خوب بود و به نفع آن ها شد اما آن هایی که تمریناتشان را زود و به موقع شروع کردند لطمه خوردند چرا که آن ها برنامه ریزی کرده بودند و تا الان مرتب برنامه های خودشان راعوض کرده اند . این کارها خوب نیست و هیچ جای دنیا هم چنین اتفاقاتی نمی افتد. نمی دانم چرا بعد از این همه سال تصمیم گرفته اند استادیوم ها را تجهیز کنند و اصلاً چرا از روز اول استادیوم ها را درست نمی سازند که دچار این معضلات نشوند.

تأخیر در شروع لیگ باعث فشردگی بیش از حد بازی ها در طول فصل نمی شود؟
هم باعث فشردگی و هم باعث مصدومیت بیش از حد می شود. تیمی که ۲ ماه قبل بدن سازی کرده باید تا الان 5 تا بازی می کرده اما تازه لیگ قرار است شروع شود. مصدومیت در طول بازی ها بالا می رود چون در ایران از نوجوانی بدنسازی ریشه ای و حرفه ای نیست و در طول لیگ این فشردگی باعث مصدومیت می شود. بازیکنان ما توان ندارند که هر ۴ روز بازی کنند و ما هم در اوج فوتبالمان این طوری بودیم و هر وقت در لیگ، جام حذفی و آسیا به صورت هم زمان بودیم بدن ها جواب نمی داد و دچار مشکل می شدیم.

کار استراماچونی در استقلال را در این مدت چطور دیدی؟
اگر بگذارند کار کند مربی بدی نیست. خیلی باانگیزه است و شنیده ام که به لحاظ فنی هم خوب است و باید ببینیم چطور مدیریت می کند چون در استقلال و پرسپولیس باید مدیریت خیلی بالایی داشته باشی تا بتوانی موفق شوی. استراماچونی باید طوری برخورد کند که بازیکن نسبت به تیم قبلی اش دو کیلومتر بیشتر بدود. من این تجربه را دارم و هرسال که بالای 10 کیلومتر در هر بازی دویدیم قهرمان شدیم و هر وقت هم بچه ها کار خودشان را کردند و کمتر دویدند ناکام ماندیم.

قرعه استقلال را چطور ارزیابی می کنید؟
قرعه خیلی تأثیرگذار نیست و به نظر من اگر اول فصل حریفان قوی باشــند خیلی بهتر است تا اینکه با تیم های تازه صعود کرده و ناشناس بازی کنید. اوایل لیگ بازیکنان بی خیال تر هستند و تا هماهنگ شوند زمان می برد و اگر اول فصل به تیم های قوی بخورند بهتر است.

چه تصوری از بازی استقلال با ماشین سازی در تبریز دارید؟ 
ماشین سازی با رسول خطیبی تحول زیادی داشته و یک مقدار ناشناخته است و نمی شود از الان پیش بینی کرد. به نظرم استقلال در بازیهای تدارکاتی هجومی و منسجم کارکرد هرچند که دیدارهای تدارکاتی خیلی ملاک نیست.

استقلال نسبت به فصل قبل خیلی تغییر داشته، این تغییرات مشکل ساز نمی شود؟
به نظرم استقلال باید تغییر می کرد چون سابقه نداشت که استقلال 5 سال جام نیاورد و ترکیب تیم تغییر نکند. وقتی تیم جام نمی گرد یعنی بازیکنان خوب نبوده و کارآیی نداشته اند . استقلال به تغییر نیاز داشت چون تیمی که در 5 سال با سه تا مربی نمی تواند جام بگیرد یعنی بازیکنانش کار آیی نداشته اند چون همه مربیان که بد نیستند پس مشکل از بازیکنان است. خیلی از بازیکنان استقلال باید 3 سال قبل می رفتند اما به خاطر تغییرات مدیریتی ماندند و پولشان را هم گرفتند و اسطوره هم شدند.

استقلال امسال می تواند قهرمان شود؟
اگر خوب مدیریت شود، می تواند چون ازنظر فنی چیزی کم ندارد و بازیکنان خوبی دارد و باید ببینیم استراماچونی چطور مدیریت می کند. در استقلال و پرسپولیس فقط باید مدیریت خوب باشد و کلا در فوتبال ایران مدیریت حرف اول را می زند.

غیر از استقلال کدام تیم ها را مدعی قهرمانی می دانید؟
سپاهان، تراکتور و پرسپولیس مدعی هستند و شهر خودرو هم می تواند در حد مدعی ظاهر شود. شهر خودرو بازیکنانش را از دست داد و اگر آن ها را حفظ می کرد و ۲-3 تا بازیکن هم اضافه می کرد مدعی بود اما به نظرم از نظر مهره ای یک مقدار ضعیف شده است.

در مورد حضور بانوان در استادیوم ها که فیفا روی آن تأکید دارد چه نظری دارید؟
به نظر من اول باید فرهنگ سازی شود. در ایران می گویند خانم ها گناه دارند و باید به استادیوم بیایند. ما هم همین عقیده را داریم اما با کدام فرهنگ سازی خانم ها بیایند؟ استادیومهای ما اصلاً امنیت ندارد و فحش های رکیک و زشت می دهند. باید کم کم فرهنگ سازی کنیم و خانم ها بیایند چون شور و هیجان و درآمدزایی بیشتر می شود.

پس موافق حضور بانوان در استادیوم ها هستید؟
بله موافقم اما نه اینکه همین فردا درهای استادیوم ها را باز کنیم و خانم ها و آقایان بیایند. این مسئله ۴0 سال در کشور ما نبوده و اگر یک شبه بخواهد جا بیفتد دچار هزارتا مشکل می شود. شاید در یک سری استادیوم ها جواب بدهد اما واقعاً بعضی جاها جواب نمی دهد و مشکل ساز می شود. به هرحال خانم ها بیایند جو استادیوم ها بهتر می شود و مردم بیشتر رعایت می کنند اما این مسئله نیاز به زمان دارد. در کل خانواده ها بیایند شرایط خیلی بهتر می شود و تنش ها کمتر خواهد شد.

4344