مهدوی: استراماچونی توجیه نبود ما حرفه ای نیستیم!/ مديران استقلال بايد او را آگاه تر می كردند

مهدوی: استراماچونی توجیه نبود ما حرفه ای نیستیم!/ مديران استقلال بايد او را آگاه تر می كردند

وب سایت رسمی فوتبالی- پیشکسوت باشگاه استقلال پس از مدتها سکوت، درباره آخرین وضعیت این تیم صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روزنامه خبر ورزشی، محمدرضا مهدوی، مدافع ميانی دهه 70 و 80 استقلال روز گذشته از اتفاقاتی كه هفته پيش برای استراماچونی و استقلال رخ داد، صحبت كرد. او معتقد بود اين مربی اصلا متوجه نبوده در چه كشوری مربيگری را استارت زده است.

تحليل شما از اتفاقات اخير بين استراماچونی و باشگاه استقلال چيست؟
اولا بايد بگويم استراماچونی يك مربی كاملا حرفه ای و بزرگ است كه از دنيای مدرن اروپا به ايران آمده است. او در كشوری مربيگری كرده كه مطابق با سطح توقعات مربی شان به او قول می دهند و هر خواسته ای داشته باشد، برآورده می كنند. اين در حالی است كه ما در ايران به آن اندازه حرفه ای نستيم. نه استقلال و نه پرسپوليس و نه حتی باشگاه هايی مانند سپاهان، فولاد يا ذوب آهن كه پول های هنگفتی هزينه می كنند، هرگز به اندازه يك باشگاه اروپايی يا حتی باشگاه های حوزه خليج فارس اصول حرفه ای گری را رعايت نمی كنند.

پس مقصر اين اتفاقات را باشگاه استقلال نمی دانيد؟
البته! استراماچونی از دنيايی آمده كه سرمربی ليست بازيكن می دهد و باشگاه پس از چند روز بازيكنان را به محل تمرين می فرستد. كاملا مشخص است كه درباره ايران اصلا توجيه نبوده يا لااقل به صورت كامل توجيه نشده است. ما در تحريم های سختی به سر می بريم كه اين دست مان را برای خيلی كارها بسته است.

ولی استراماچونی می گفت كاملا تحقيق كرده است.
بله! ولی حالا مشخص شد فقط درباره افتخارات استقلال، قهرمانی هايش، طرفداران ميليونی و فيلم و اين مسائل اطلاعات جمع كرده و درباره كاغذبازی های اداری و يا مشكلات مالی باشگاه های ايرانی هيچ توجيهی برايش صورت نگرفته است. مديران استقلال بايد او را آگاه تر می كردند و يا اگر خيلی از استقلال برايش تعريف كردند، بايد اين مسائل كشورمان را هم برايش توضيح می دادند. نمی خواهم بگويم ما كشور عقب افتاده ای هستيم، نه! ولی در حد جايی كه استراماچونی آمده، حرفه ای نيستيم.

پس او حق داشت ناراحت شود؟
طبيعی است! او بازيكن خواسته و باشگاه هم قول داده برايش بگيرد ولی نگرفته است. يكی بايد اين سوء تفاهم را برايش برطرف می كرد كه حتماً الان ديگر خودش متوجه شده است.

با اين وضعيت اوضاع استقلال را چطور ارزيابی می كنيد؟
فكر می كنم نسبت به سال های گذشته بهتر آماده شده و می تواند شروع بهتری داشته باشد.

شهرآورد هفته چهارم چه تأثيری روی كيفيت يا جذابيت های اين ديدار خواهد داشت؟
تا جايی كه يادم هست اين دو تيم اينقدر زود در ليگ به ديدار هم نرفته اند. پس بايد جذابيت هايی در اين ديدار باشد. ولی هميشه در نيم فصل اول ليگ تيم هايی از ديگران پيش می افتند كه بدنسازی خوبی كرده و با قدرت به ليگ می آيند. تيم تارتار را ببينيد؛ در فصل هفدهم تا هفته نهم صدر جدول بود ولی كم كم افت كرد و تيم هايی مانند استقلال، پرسپوليس يا سايپا بالا رفتند.

پيش بينی تان از اوضاع استقلال در ليگ چيست؟
بايد به استراماچونی و تيمش فرصت داد. اين تيم خيلی تغييرات داشته و استراماچونی قطعاً نمی تواند ظرف دو ماه همه جديد و قديمی ها را هماهنگ كند. بايد كمی به استقلال فرصت داد.

4344