یادداشت انتقادی روزنامه دولت درباره پروین: رطب خورده‌ای که منع رطب می‌کند

یادداشت انتقادی روزنامه دولت درباره پروین: رطب خورده‌ای که منع رطب می‌کند

وبسایت رسمی فوتبالی - بخشهای مهم یادداشت روزنامه ایران ورزشی - روزنامه دولت - در واکنش به انتقاد دیروز علی پروین از وزیر ورزش و معاونش را برایتان گلچین کردیم:

* او سلطانی‌فر و داورزنی را هدف قرار داده، به وضعیت مدیریتی پرسپولیس انتقاد می‌کند و از قوطی‌ای حرف می‌زند که از درونش مدیر جدید بیرون می‌آید. البته مشکل پروین، قوطی جادویی در وزارت ورزش نیست. برای او «محتویات قوطی» مهم است. اگر مدیر جدید که از قوطی بیرون می‌آید همسو با پروین باشد و به نوعی «سلطان» را وارد بازی کند، هیچ مشکلی نیست ولی اگر قرار باشد مدیر جدید همچنان او را بیرون دایره باشگاه نگه دارد، چاره‌ای جز انتقاد و داد و بیداد نیست. 

*  سلطان هنوز در حال و هوای دهه شصت سیر می‌کند. دورانی که تیم را مثل نمایشگاه ماشین‌اش، «کلیدی» به او سپرده بودند و حالا که حرف از اسپانسرهای 90 میلیاردی است، چرا او نباید یکی از نقش‌های اصلی ماجرا باشد؟ پروین دلتنگ روزهایی است که دامادش را به عنوان مترجم به کار می‌گرفت و فاکتور چندین میلیون تومانی نون خامه‌ای از جیب پرسپولیس پرداخت می‌کرد. او پیش از این توان مدیریتی‌اش را با سرنوشت مبهم پول ترانسفر مهدوی‌کیا، اثبات کرده اما انگار در 72 سالگی همچنان می‌خواهد یک شانس مجدد به خودش بدهد. شاید این بار مدیر بهتری شد. 

* علی پروین چه در دورانی که فوتبالیست بود، چه مربی، چه عضو هیأت مدیره و چه مدیر عامل، هیچ گرایش و خط و ربط ویژه‌ای نداشت. با هر طیفی هم‌سفره می‌شد، حسین هدایتی باشد، محمد رویانیان، سعید شیرینی یا فلان وزیر احمدی‌نژاد. از آذربایجان به استیل آذین. از آنجا به پرسپولیس و خلاصه هر جایی که اقتدار سلطانی را به او بازگرداند. او می‌خواهد در هر حالتی حضور داشته باشد، چرا که چند دنگ پرسپولیس را مایملک خودش می‌داند. به همین دلیل است که وقتی از «لیست استخوان خردکرده‌ها» صحبت می‌کند، مشخصاً انگشت اشاره به سوی خودش است و نه لزوماً دیگرانی که برای پرسپولیس عرق ریخته‌اند.

* پروین، رطب خورده‌ای است که منع رطب می‌کند. آشکارا به مشکلات خانوادگی و خودروی گرانقیمت پسر داورزنی طعنه می‌زند ولی از فعالیت‌های اقتصادی محمد و داستان بدهی 25 میلیاردی پسرش به دولت بابت خرید برنج چیزی نمی‌گوید.  

1984