فریدونی: ذوب آهن برای قهرمانی وارد لیگ می شود/ فعلا قرار نیست جانشین آذری شوم

فریدونی: ذوب آهن برای قهرمانی وارد لیگ می شود/ فعلا قرار نیست جانشین آذری شوم

وب سایت رسمی فوتبالی- عضو هیات مدیره باشگاه ذوب آهن اصفهان گفت: ذوب آهن هم مثل 16 تیم دیگر به امید قهرمانی وارد لیگ برتر خواهد شد. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، عضویت مجتبی فریدونی در هیات مدیره باشگاه ذوب آهن اصفهان همراه با پیش قضاوت برخی شد و حتی عنوان شد که فریدونی مخالف سرسخت سیاست‌های سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن است!

 حضور شما در هیات مدیره باشگاه ذوب آهن خیلی خبرساز شد و با پیش قضاوت برخی نیز همراه بود.
_ بله همین طور است. به محض اینکه مدیرعامل محترم کارخانه اعلام کرد که حکم بنده برای حضور در هیات مدیره باشگاه صادر شود برخی رسانه ها چنین مطالبی رامنتشر کردند و نوشتند جلسه عجیب هیات مدیره باشگاه، نمی دانم چه چیز آن جلسه عجیب بود. به خصوص اینکه پاداش برای تیم هم در همان جلسه تصویب شد.

برخی شما را مخالف سرسخت آذری نامیدند.
من تازه وارد هیات مدیره باشگاه شده ام و مثل سایر اعضای هیات مدیره هستم. اختلاف سلیقه و نظر هم امری غیر طبیعی نیست. حتی در یک خانواده هم ممکن است اختلاف نظر وجود داشته باشد.

آذری معتقد است که کارخانه 25 میلیارد تومان از بودجه باشگاه را کم کرده آیا این مساله صحت دارد؟
البته 25 میلیارد از بودجه پیشنهادی ایشان کم شده است. ایشان برای امسال 50 میلیارد تومان بودجه پیشنهاد داده بودند که با 25 میلیارد تومانش موافقت شد. هر ساله در مجمع عمومی کارخانه ذوب آهن تصویب می شود که مبالغی به عنوان کمک بلاعوض به باشگاه شود. این مساله در آئین نامه بورس هم وجود دارد. سهامداران عمده کارخانه امسال فقط با 25 میلیارد تومان موافقت کردند.

این مبلغ برای حضور موفق باشگاه در این شرایط گرانی در لیگ کافی است؟ 
باید کمبود بودجه جبران شود از محل فعالیت های تجاری و جذب اسپانسر و فعالیت های اقتصادی باید جبران شود. 

برخی مدعی هستند که شما مدیرعامل بعدی باشگاه ذوب آهن هستید.
این مساله هم مثل همان پیش قضاوتی است که در مورد حضورم در هیات مدیره انجام گرفت و خودشان مسایلی را بیان کردند و بعد مطلبی را استنباط کردند و گفتند چون او مخالف آذری است پس به دنبال جایگاه اوست.

یعنی قرار نیست مدیرعامل باشگاه ذوب آهن شوید؟
فعلا که چنین چیزی نیست اما کسی از آینده خبر ندارد که چه چیزی پیش خواهد آمد. 

نظر شما در مورد حذف ذوب آهن از لیگ قهرمانان چیست؟ برخی معتقدند که این حذف به تفاوت بنیه مالی دو باشگاه ذوب آهن و الاتحاد ربط داشت.
دلایل مختلفی در مورد حذف ذوب آهن مطرح است و یکی از آنها همین مساله مالی می تواند باشد قطعا اگر باشگاه ذوب آهن هم شرایط مالی اش خیلی خوب بود می توانست مثل تیم رقیب در کشورهای اروپایی اردو بزند اما شاید مهم ترین دلیل شکست ذوب آهن تقویم لیگ قهرمانان آسیاست که از سوی کنفدراسیون تهیه شده است. اینکه مسابقات در یک فصل مسابقاتی شروع می شود و بعد از پایان فصل مسابقاتی کشور ما ادامه پیدا می کند. از سویی دیگر ما از میزبانی هم محروم بودیم. با این وجود در بازی رفت باخت دو بر یک نتیجه ای قابل جبران بود بخصوص اگر می توانستیم در اصفهان بازی کنیم نه هوای گرم 45 درجه قطر و از امتیاز میزبانی و حمایت تماشاگران هم برخوردار می شدیم. 

 هدف باشگاه ذوب آهن از حضور در لیگ برتر نوزدهم چیست؟
به نظر من هر 16 تیم به امید موفقیت و قهرمانی وارد مسابقات می شوند و ذوب آهن هم مثل 16 تیم دیگر به امید قهرمانی وارد لیگ برتر خواهد شد.

البته برخی می گویند که فقط 4-5 تیم مدعی قهرمانی هستند  و برخی تیم‌ها فقط برای سقوط نکردن می‌جنگند و برخی هم برای حضور در میانه جدول.
بله ولی ذوب آهن در این چند سال همیشه جز مدعیان بوده است و می تواند به قهرمانی امیدوار باشد.

نظر شما در مورد عملکرد علیرضا منصوریان در باشگاه ذوب آهن چیست؟
من آدم فنی فوتبال نیستم که بخواهم در مورد ایشان نظر بدهم فقط می توانم بگویم او مربی است که در هر تیمی بوده موفق عمل کرده است.

4344