مربی بدنساز رئال مادرید، زیر ذره‌بین

مربی بدنساز رئال مادرید، زیر ذره‌بین

سایت رسمی فوتبالی – زمانی که گرگوری دوپونت به عنوان مربی بدنساز به رئال مادرید آمد، کمتر کسی انتظار داشت که یک ماه و نیم بعد، لیست مصدومان رئال تا این حد طولانی باشد.

ادن هازارد ششمین بازیکن رئال شد که در پیش‌فصل مصدوم می‌شود. براهیم دیاز، مارکو آسنسیو، فرلان مندی، لوکا یوویچ و تیبو کورتوا هم دیگر مصدومان رئال هستند

البته دوپونت، که سابقه قهرمانی جام جهانی 2018 را در کارنامه دارد، کاملا مقصر نیست. آسنسیو مقابل آرسنال دچار پارگی رباط صلیبی و منیسک شد، و یوویچ و کورتوا هم در جریان شکست مقابل اتلتیکو مادرید و در تمرینات از مچ پا آسیب دیدند.

اما مصدومیت‌های براهیم (همسترینگ)، مندی (عضله ران) و هازارد عضلانی بوده است و به نحوه آماده‌سازی آنها ربط دارد. دوپونت با آوازه خوبی راهی رئال شد، و به این مشهور بود که بازیکنانش کم مصدوم می‌شوند. اما اوضاع برای این مربی فرانسوی خوب پیش نرفته است.

البته یک موضوع بوده که او رویش کنترلی نداشته است: پرواز دائم بازیکنان. دوپونت به یک تحقیق پزشکی اشاره می‌کند که می‌گوید اگر فوتبالیست‌ها هر 96 ساعت یک بار بازی کنند، احتمال مصدومیتشان شش برابر می‌شود.

رئال در این مدت به شکل بسیار فشرده با بایرن، آرسنال، اتلتیکو، تاتنهام، فنرباغچه، سالزبورگ و رم بازی کرده و تنها بین دو دیدار با فنرباغچه و سالزبورگ توانسته بیش از چهار روز استراحت کند. مسافرت‌های بی‌امان، بدون آن که حتی یک بازی در خانه رئال برگزار شود امان این تیم را بریده است.

البته تورهای پیش‌فصل از نظر مالی برای باشگاه ضروری هستند، اما از نظر ورزشی مشکلات زیادی پیش می‌آورند. با این حال، دوپونت در اسپانیا زیر ذره‌بین رفته است.

8444