صدرنشینی امباپه و غیبت رونالدو و نیمار در بین 10 بازیکن ارزشمند دنیا

صدرنشینی امباپه و غیبت رونالدو و نیمار در بین 10 بازیکن ارزشمند دنیا

سایت رسمی فوتبالی - سایت تخصصی بررسی فوتبال CIES فهرستی از 100 بازیکن ارزشمند حال حاضر دنیای فوتبال منتشر کرده که کیلیان امباپه در صدر قرار گرفته و اثری از نیمار و رونالدو در بین 10 بازیکن ابتدایی به چشم نمی خورد.

به گزارش فوتبالی، هر ساله صحبت های بسیاری پیرامون تعیین ارزش و قیمت بازیکنان بزرگ دنیا مطرح می شود و افراد متفاوتی نظرات بسیاری مختلفی در این باره دارند. سایت تخصصی بررسی فوتبال CIES از الگوریتم هایی استفاده کرده که متغیرهای بسیار زیادی را در این زمینه در نظر گرفته اند. مواردی شامل سن، قرارداد، پست، دقایق حضور در میدان، تعداد گل ها، شرایط در تیم ملی و موفقیت های تیم باشگاهی از جمله آنها هستند. آنها با استفاده از این موارد سعی در طراحی جدول و انتشار فهرست ارزشمندترین بازیکنان دنیا کرده اند. کیلیان امباپه، بازیکن 20 ساله پاری سن ژرمن و تیم ملی فرانسه، با قیمتی حدود 252 میلیون یورو در صدر این فهرست قرار دارد. پس از او محمد صلاح، مهاجم لیورپول، قرار گرفته که او نیز از ارکان اصلی تیم خود و همچنین تیم ملی مصر به شمار رفته و 219 میلیون یورو ارزشگذاری شده است. رحیم استرلینگ، ستاره منچسترسیتی، نیز با 207 میلیون یورو رده سوم را از آن خود کرده است. همانطور که انتظار می رود لیونل مسی نیز در بین 10 بازیکن برتر حضور داشته و با 167 میلیون در جایگاه چهارم قرار گرفته است. 

یکی از شگفتی های این فهرست حضور جیدون سانچو، ستاره جوان و آینده دار دورتموند و تیم ملی انگلیس، در رده پنجم جدول است و ارزشی حدود 159 میلیون یورو برای این بازیکن در نظر گرفته شده است. سادیو مانه لیورپولی نیز پس از سانچو و تنها با دو میلیون یورو کمتر در رده ششم قرار گرفته است. هری کین، کاپیتان تاتنهام و تیم ملی انگلیس، با 155 میلیون در رده هفتم قرار دارد. روبرتو فیرمینو با 144 میلیون در رده هشتم است تا هر سه بازیکن هجومی لیورپول در این فهرست حضور داشته باشند. بازیکن تازه وارد بارسلونا، آنتوان گریزمان، نیز با 143 میلیون یورو در رده نهم جای گرفته است. آخرین نفر از فهرست 10 نفر برتر منتشر شده لروی سانه از منچسترسیتی است که 137 میلیون یورو قیمت گذاری شده است. 

در این میان نامی از نیمار که در روزهای اخیر صحبت های زیادی درباره احتمال جدایی گرانقیمت او از پاریس به گوش می رسد، در بین 10 بازیکن برتر نیست. او پس از پل پوگبا از منچستریونایتد با 124 میلیون یورو در رده هفدهم قرار گرفته است. کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی یوونتوس، نیز با 16 پله اختلاف نسبت به رقیب همیشگی خود با 118 میلیون یورو در رده بیستم این فهرست قرار گرفته است. 

1070