محمدى: قضاوت‌ها در مورد تیم ملی نوجوانان منصفانه نبود!/قهرمانی جوانان تحقق اهداف نهایی نیست

محمدى: قضاوت‌ها در مورد تیم ملی نوجوانان منصفانه نبود!/قهرمانی جوانان تحقق اهداف نهایی نیست

وب سایت رسمی فوتبالی- رییس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال معتقد است ارزیابى عملکرد تیم هاى پایه باید منصفانه و در عین حال سازنده باشد.

به گزارش فوتبالی، به نقل از سایت فدراسیون فوتبال اکبر محمدى پس از قهرمانى جوانان در مسابقات کافا گفت: با وجود خوشحالى از موفقیت این تیم و تاکید بر این مسئله که جوانان ما با شایستگى در مسابقات کافا قهرمان شدند باید به این نکته توجه کنیم که تنها نتایج معیار سنجش عملکرد تیم هاى پایه در مسابقات و تورنمنت هاى تدارکاتى نیست و قضاوت هایى که در مورد نوجوانان صورت مى گرفت منصفانه نبود.

محمدى افزود: همانطور که نباید نسبت به نتایج نوجوانان در کافا ناامید باشیم قهرمانى جوانان هم به معنى تحقق اهداف نهایى نیست. بازى هاى تدارکاتى و تورنمنت هاى اینچنینى براى شناسایى نقاط ضعف و قوت است. در این مسیر لازم است عملکرد تیم هاى پایه به شکل منصفانه و سازنده مورد ارزیابى قرار بگیرد.

رییس کمیته جوانان همچنین اظهار داشت: تیم جوانان در تورنمنت روسیه نقاط ضعف خودش را شناسایى کرد و با موفقیت در مسابقات کافا نشان داد در مسیر درستى قرار دارد. تیم نوجوانان ما هم به خواسته و اهداف خودش در دو تورنمنت چین و کافا دست یافت. هدف نهایى در اینگونه رقابت ها کسب نتیجه نیست بلکه تلاش براى پیشرفت در فرایند آماده سازى تیم هاست. اینطور نیست که تصور کنیم جوانان به پایان راه رسیده یا نوجوانان ناکام بوده، بلکه هدف نهایى شناخت نقاط و ضعیف و حضور قدرتمندانه در مسابقات آسیایى و صعود به رقابت هاى جهانى است. کمیته جوانان و تیم هاى ملى در این رده ها پذیراى انتقادات و ارزیابى ها فنى و منصفانه همچنین کارشناسانه در مسیر بهبود شرایط خواهند بود اما امیدواریم در این حوزه شاهد تغییر نگرش باشیم و دیگر با کسب چند نتیجه نامناسب در بازى هاى تدارکاتى مجموعه تیم هاى ملى پایه به شکل غیرمنصفانه مورد انتقاد قرار نگیرند.

7413