بارسا و شروع لالیگا بدون مسی بعد از 10 سال

بارسا و شروع لالیگا بدون مسی بعد از 10 سال

سایت رسمی فوتبالی- ارنستو والورده سرمربی باتجربه بارسلونا نام لیونل مسی ستاره آرژانتینی تیمش را در لیست بازیکنان فراخوانده شده به اردوی تیم کاتالان برای اولین بازی شان در رقابتهای فصل جدید لالیگا قرار نداد و درکنفرانس خبری اش اعلام کرد که درمورد سلامت بازیکنانش به ویژه مسی ریسک نخواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، بعد از انتشار لیست بازیکنان بارسا برای بازی با اتلتیک بیلبائو مشخص شد که لیونل مسی در هفته اول رقابتهای فصل جدید لالیگا به میدان نخواهد رفت.

این یعنی آبی اناری ها فصل جدید لالیگا را در غیاب مسی آغاز خواهند کرد و آخرین باری که شاهد چنین اتفاقی بودیم، دقیقا ده سال پیش بود که بارسلونا اولین بازی اش در آن فصل لالیگا را بدون مسی برگزار کرد. در آگوست سال 2009 و زمانی که پپ گواردیولا هدایت آبی اناری ها را در دست داشت، بارسلونا در هفته اول لالیگا در خانه به مصاف اسپورتینگ خیخون رفت. دقیقا در فصلی که رئال مادرید با مانوئل پلگرینی فصل را با قهرمانی در لالیگا به پایان برد.

در آن بازی هم نام مسی در فهرست بازیکنان دعوت شده به اردوی پپ دیده نمی شد و خط حمله بارسا در آن بازی را بویان کرکیچ، پدرو و زلاتان ایبراهیموویچ تشکیل دادند. در آن زمان مسی از ناحیه زانو مصدوم بودو هنوز به 100% آمادگی اش بازنگشته بود و در نتیجه از سرمربی تیم خواست تا در بازی اول لالیگا به او استراحت دهد تا بتواند در بازی تیم ملی آرژانتین که 5 روز بعد در مرحله مقدماتی جام جهانی برزیل برگزار می شد، حضور بیابد. 

گواردیولا هم به درخواست مسی پاسخ مثبت داد و نام او را در لیست بازیکنان آماده تیمش قرار نداد. بارسا در آن بازی با گلهای بویان، کیتا و زلاتان با نتیجه 0-3 میهمانش اسپورتینگ را شکست داد.

مسی متخصص گلزنی در هفته اول لالیگا

حالا والورده امیدوار است تا جمعه شب تیمش بتواند در غیاب مسی، بردی مشابه با برد 0-3 بارسا مقابل خیخون در ده سال قبل را رقم بزند. هرچند که در هرصورت جای خالی مسی درترکیب بارسا حس خواهد شد.

لازم به ذکر است که مسی تخصص عجیبی در گلزنی در هفته اول رقابتهای لالیگا دارد. در طول این ده سال، لیونل مسی 9 بار در بازیهای تیمش در هفته اول لالیگا حضور داشته و مجموعا توانسته 14 گل به ثمر برساند که در بین این 14 گل، پنج دبل و یک هت تریک دیده می شود.

6363